Credit: Mark Surridge

Ed Sheeran tilbake til Norge for hjemmeseier med fansen på Ullevaal Stadion!

Hitmakeren og popstjernen Ed Sheeran inviterer til «intimkonsert» på Ullevaal Stadion lørdag 26. juli 2025! Den britiske superstjernen kommer med turnéen «ED SHEERAN:+-=÷X TOUR», som har reist verden rundt til stor begeistring!

I går var han på Stavernfestivalen hvor publikum var i ekstase for endelig se og høre Sheeranlive på norsk jord igjen. Neste sommer vil mange flere få ta del i festen når han inntarnasjonalarenaen vår med det populære showet +-=÷X Tour (uttales Mathematics Tour).

Turneen har gått sin seiersgang verden rundt siden 2022, som inkluderer Asia, Amerika ogstore deler av Europa. Den har solgt ut Wembley stadion hele fem ganger, og da den gjestetvåre naboer i København ble det fire utsolgte konserter. Endelig er det Oslo sin tur!

En unik intimkonsert i megaformat

Ullevaal Stadion har tidligere vært ramme for en rekke store konserter med verdensstjerner,men den britiske superstjernen vil ha med seg en produksjon vi sjelden har sett maken til.Sheeran kommer med en 360-konsertopplevelse hvor scenen er på midtbanen og hvorpublikum omringer den fra alle kanter.

Leif O. Ribe, Managing Director i Warner Music Norway om konserten:

- Norge har lenge ventet tålmodig på at Ed Sheeran skulle ta turen tilbake hit og spille en headliner-konsert for oss igjen og det er enormt gledelig at det nå endelig skjer! Norske fans har vært med han helt fra starten og har lyttet på musikken hans nesten 800 millioner ganger så det blir nok en stor festaften med mye allsang neste sommer.

De norske arrangørene, Stian Pride og Tim Salvesen i FKP Scorpio er ikke i tvil om at detteblir en kveld for historiebøkene:

Ed Sheeran er en av verdens absolutt største artister. Å få muligheten til å presentere hansførste konsert i Oslo på 13 år, er en stor ære og en minst like stor glede. Selv om dette blir en«intim» konsert for Sheeran å regne, kan jeg ikke si at det føles slik for oss, sier de begeistretog legger til:

Kombinasjonen av universet han skaper med kun seg selv og loop-pedalen og med et band isærklasse, bys på det beste av to verdener. Det er åpenbart hvorfor etterspørselen av denneturneen ser ut til å være utømmelig.

Billetter legges ut for salg på Eventim.no 10 juli kl. 09:00