(C) James Marcus Haney

COLDPLAY annonserer MUSIC OF THE SPHERES 15. oktober og slipper albumtrailer

Coldplay har I dag bekreftet slippet av deres etterlengtede nye album, Music Of The Spheres. Bandets niende LP vil nå butikker og streamingplattformer 15. Oktober 2021.

Bandet annonserte det Max Martin-produserte albumet på Instagram via et håndskrevet notat og en albumtrailer (tilgjengelig på YouTbe ved https://youtu.be/lQenG42hyE8) som kombinerer en animert kosmisk reise gjennom albumets planetkunstverk med korte klipp av albumets tolv spor.

Bandets notat så også ut til å antyde ytterligere sci-fi-temaer med uttrykket 'Everybody is an alien somewhere'.

I mai slapp bandet Higher Power - den første singelen fra Music Of The Spheres - som har blitt streamet mer enn 160 millioner ganger. Bandets notat avslørte også den forestående utgivelsen av et albumspor kalt Coloratura på fredag, etterfulgt av en ny singel i september.

Bandet har også avslørt hele albumoversikten - med fem av de tolv sporene representert av emojis.

Music Of The Spheres

• 🪐