Foto: Robin Bøe

Chris Holsten setter punktum for albumprosjektet ‘Bak en fasade’ med låten 'For evig'

De siste par årene har Chris Holsten satt et solid avtrykk i norsk musikkhistorie med utgivelsen ‘Bak en fasade’, debutalbumet på norsk, som inneholder store hitlåter som «Smilet i ditt eget speil», «Bare når det regner» og «Slå hjerte, slå». Nå setter han det store punktumet for prosjektet ved å slippe det siste sporet fra albumet, og holder sin største konsert hittil – i Oslo Spektrum.

- ‘For evig’ er en låt som handler å sette pris på øyeblikket. Etter en hektisk og fin festivalturné med mange nye impulser følte jeg meg veldig inspirert i å hoppe rett tilbake i studioet for å skrive denne låten. Det har vært et kontrastfylt år med store oppturer men også litt dypere daler, slik livet som oftest er. I de stundene liker jeg å sette pris på de små øyeblikkene som jeg har flest av: en bra konsertopplevelse, en fin dag med venner, en koselig date eller rett og slett en klem fra mor. Og forhåpentligvis relaterer andre seg til sine fine hverdagsøyeblikk. Ingen vet hva morgendagen bringer og låten setter fokus på det å være her og nå, forteller Chris Holsten.

«For evig» har Chris produsert selv og låten er ført i pennen sammen med hans gode venn og faste gitarist Stephan Slaaen.

Debutalbumet hans ‘Bak en fasade’ har allerede strømmet over 60 millioner ganger og er dermed 3x platina-sertifisert – og Chris har blitt belønnet med fem gjeve priser som «årets artist» og «årets låt» på P3Gull, «årets verk» og «årets mest spilte låt» under Musikkforleggerprisen – i tillegg til «årets låt» for andre år på rad under Spellemannprisen. Sammen med sitt eminente band har Chris spilt seg gjennom den tre måneder lange festivalsommeren med hele 35 konserter, godt fordelt over hele landet og fått gleden av å bli tatt imot av publikum med massiv allsang.

Et nytt stort øyeblikk skal Chris igjen få kjenne på når han inntar et utsolgt Oslo Spektrum for første gang i karrieren, den 29. oktober i år.

- Jeg gleder meg helt vilt til denne kvelden. Jeg må fortsatt klype meg litt i armen når vi om noen dager skal få lov til å samle 10.000 mennesker til en utsolgt konsert i Oslo Spektrum. Dette blir jo en slags avslutning og punktum på et år jeg aldri kommer til å glemme og er helt sikker på at denne kvelden kommer til å henge høyt i lang tid!