Chris Holsten kickstarter festivalturné med en låt for sene sommerkvelder

Chris Holsten kickstarter festivalturné med en låt for sene sommerkvelder

Med en ny utgivelse i bagasjen tar Chris Holsten fatt på en omfattende sommerturné – før et pauseår venter. Forrige fredag fikk det norske folk oppleve Chris Holsten på TV-skjermen da TV 2 sendte konsertfilmen hans fra Oslo Spektrum i beste sendetid, og i dag legger han ut på en massiv festivalturné og deler en ny og sommerlig versjon av låten «Unge til vi dør» fra fjorårets album – ‘Gå bli lykkelig, du’.

Låten, som handler om å ta vare på barnet i deg uansett hvor gammel man er, kommer nå i en ny og nedstrippet drakt og er inspirert av vår, sol og varme. Derfor har versjonen fått navnet «Unge til vi dør (versjon for sene sommerkvelder)».

- ‘Unge til vi dør’ var en av favorittene mine fra det forrige albumet, og jeg følte den fortjente litt ekstra shine. Jeg har derfor laget en ny versjon som jeg tror vil kle de deilige sommerdagene vi har foran oss veldig godt. Det er en låt som handler om å la barnet i deg leve - og jeg tror alle av oss, uavhengig av alder, kan sette pris på å få lov til å være litt barnslig innimellom, forteller Chris.

Holsten kan nå vise til over 230 millioner strømminger, flere nummer én-singler på radio, Spellemannpriser, P3 Gull-priser, flere platina- og gullsertifiseringer enn man kan telle, utsolgte konserter over land og strand – med to utsolgte Oslo Spektrum på litt over et år som høydepunkt. Årets konsert i Oslo Spektrum resultert også i et livealbum, og det endelige punktumet for begivenheten ble en spektakulær konsertfilm på TV 2. Programmet ble sendt fredag 31. mai, og ligger tilgjengelig for strømming i TV 2 Play.

Nå er Chris Holsten klar for å reise ut på en omfattende sommerturné – før han til høsten trekker seg tilbake for en stund.

- Det føles rart at dette blir den siste turen på veien før jeg tar en lengre pause for å skrive ny musikk, så jeg er glad vi får tatt en ordentlig runde denne sommeren og besøkt alle kriker og kroker av dette vakre landet vårt.

Siste sjanse for å oppleve Chris live før pausen er på følgende festivalscener:
07.06: FOMA, Fornebu
08.06: Målrock, Årdalstangen