Charli XCX - Charli (artwork)

Charli XCX er ute med nytt album

Den ikoniske popstjernen Charli XCX er ute med sitt nye album Charli i dag via Asylum Records og Atlantic UK.

Kunsten ved samarbeid er albumets kjerne og Charli fletter sømløst sjangre fra et bredt pop spekter. Med produksjon av A. G. Cook og Charli XCX, finner man samarbeidspartnere som Lizzo, Christine & The Queens, Haim, Troye Sivan, Brooke Candy, CupCakKe, Big Freeida, Sky Ferreira, Clairo og Yaeji. For cover designet samarbeidet Charli med AR makeup artisten Ines Alpha for å lage artwork med et mål om å bryte ned klassiske skjønnhetsidealer.

Briten har tidligere vunnet to Billboard Music Awards, en YouTube Music Award, to Sesac "Songwriter of the Year" Awards, i tillegg til nominasjoner til Grammys, Brit Awards og MTV EMA's. Charli er en pioner med multi-platina og globale No.1 hits som "Fancy" og "Boom Clap", i tillegg til de kritikerroste mixtapene Number 1 Angel og Pop 2, for ikke å glemme låtene "Boys" (110 millioner strømminger) og "1999" feat Troye Sivan (128 millioner strømminger). I år deltok Charli på the Met Gala eksklusivt invitert av Vogue, og opptrådte på the amFAR Gala og Cannes Film Festival.

For å feire albumet setter hun i gang turnéen "Charli LIVE" i høst som inkluderer et stopp i Oslo 5. november på Sentrum Scene.

Lytt til Charli her og følg Charli XCX på FacebookInstagram og YouTube for å få med deg oppdateringer.

Album Tracklist:

1. Next Level Charli