Birdy ute med nytt album i dag

Birdy ute med nytt album i dag

Mye har skjedd med Birdy siden hun covret Bon Iver sin «Skinny Love» som 14-åring. Mens resten av hennes jevnaldrende venner har levd vanlige tenåringsliv, har Birdy allerede gitt ut to album, turnert verden rundt, blitt nominert for årets kvinnelige solo-artist på Brit Awards og skrevet sanger for blant annet Hunger Games. Og alt dette før hun har fylt 20 år!

I dag slipper Birdy sitt tredje album Beautiful Lies!

«Dette er mitt "nå er jeg voksen" album. Jeg har lært så mye de siste årene, og har vært i stand til å bruke alle de store opplevelsene jeg har hatt - både gode og dårlige - som inspirasjon når jeg skrev dette albumet. Dette er albumet hvor jeg har vært i stand til å trygt styre alt selv - alt fra skriving til produksjonen av det visuelle. Mye av albumet handler om å finne lys i mørket, og overvinne de tidene da vi føler oss helt fortapt.»

Til nå har Birdy latt andre veilede henne, men nå er hun klar for å klatre inn i førersete og ta over kontrollen. Det nye albumet har fått et japansk tema etter at Birdy ble inspirert av å lese Memoirs of Geisha. Det japanske temaet er mest hørbart i åpningssporet «Growing Pains». Den østlige inspirasjonen er også synlig i albumcoveret.

«Jeg elsket å lese om atmosfæren og landskapet i Japan, og det er det vi prøver å bringe frem i albumet. Jeg håper det vil ta folk til et magisk og fortryllende sted» sier Birdy.

Beautiful Lies ble spilt inn i London med hjelp av produsentene Jim Abbiss (Arctic Monkeys/Adele) og Craig Silvey (Arcade Fire/Florence and the Machine). Birdy har over 413 million streams på Youtube og har til nå solgt over 10,5 million album verden over.

Hør albumet på Spotify HER.

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Rhino, Parlophone, Roadrunner Records og mange flere.