Julie Bergan (Foto: Adam Falk)

Albumdebut fra Julie Bergan

Etter et begivenhetsrikt 2017 viser det seg at Julie Bergan bare så vidt hadde begynt.

I kjølvannet av monster-hiten «Arigato» stoppet det aldri for Julie Bergan. Hun har vært på veien mesteparten av 2017, og spilt konserter over hele Skandinavia for fullsatte scener, både på klubber og festivaler. Men midt oppi alt dette har hun også rukket å spille inn det som nå har blitt hennes debutalbum, Turn On The Lights, og i dag er det ute overalt.

Allerede før dagens utgivelse har enkelte av låtene fra albumet stått for rundt 100 millioner streams, gått flere ganger platina, blitt nominert til både Spellemann og P3 Gull, gått topp fem på hitlisten i Sverige, fremført på VG-lista Rådhusplassen, P3 Gull, Senkveld, Spellemann, Idrettsgallaen og Lindmo. Bergan har i tillegg rukket å være med Justin Bieber som oppvarming både her i Norge og i Spania. Låtene har også vært blant de aller mest spilte låtene på radio, og gjort Julie Bergan til et av landets fremste musikk-snakkiser.

På tampen av 2017 kom singelen «Incapable», en låt som har holdt seg høyt oppe på listene siden dagen den kom ut. At Julie Bergans stemmeprakt har vært udiskutabel før, er det ingen tvil om. Men med denne låten har hun også overbevist de som måtte ha tvilt, og albumet byr også på flere slike øyeblikk. I samarbeid med låtskrivere og produsenter som Caroline Ailin (Dua Lipa), Joakim Haukaas (Zara Larsson, Astrid S, Gabrielle, Britney Spears), Jesper Borgen (Alan Walker, Marcus & Martinus) og Linnea Södahl (Zara Larsson, Icona Pop, Axwell), har Bergan laget et renspikket popalbum som spenner fra enorme refrenger til tunge drops, via Bergans forkjærlighet for urban musikk som skinner gjennom hele veien.

Resultatet har blitt et svært mektig pop-album.

Turn On The Lights er ute overalt i dag. Hør det ved å trykke på bildet under!

Julie Bergan - Turn On The Lights

Følg Julie Bergan på Facebook, Instagram, YouTube og Spotify, og stikk innom hennes hjemmeside for nyheter og oppdateringer.

Se oversikt over bekreftede turné-datoer HER!

Warner Music Norway - et Warner Music Group selskap. Vi gir ut musikk fra Atlantic Records, Warner Bros, Big Beat, Rhino, Parlophone, Fueled by Ramen, Elektra, Roadrunner Records, Because Music og mange flere.