Tre uker med jernbanearbeid i mai

Merk at arbeidene starter på forskjellige datoer.

Bane NOR omtaler arbeider på Sørlandsbanen. Dette er navnet på banestrekningen og involverer alle tog og togoperatør som kjører på den delen av jernbanen der arbeidene gjøres.

Her er det stengt:

Gulskogen-Mjøndalen er stengt fra 8.mai til og med 21.mai.

Drammen-Kongsberg er stengt fra 18.mai til 21.mai mellom kl.09:00 og kl.15:00

Drammen-Kongsberg er stengt fra 22.mai til og med 24.mai.

Kundeløsninger:

Gulskogen-Mjøndalen 8.mai-21.mai

Vy setter opp buss på strekningen Drammen-Mjøndalen. Merk at togene får andre avgangstider enn togets ordinære avgangstid mellom Mjøndalen og Kongsberg.

Drammen-Kongsberg 18.mai-21.mai

Det kjøres buss strekningen Drammen-Kongsberg kl.09:00-15:00. Resten av døgnet kjøres det tog Mjøndalen-Kongsberg. Merk at togene får andre avgangstider enn togets ordinære avgangstid mellom Mjøndalen og Kongsberg.

Drammen-Kongsberg 22.mai-24.mai

Vy setter opp buss mellom Drammen og Kongsberg hele perioden.

Bergensbanen

Bergensbanen kjører over Roa til og fra Oslo. Reisende fra Asker og Sandvika som skal videre med Bergensbanen henvises til lokaltog til Oslo. Reisende fra Drammen får tilbud om buss til Hønefoss, med overgang til Bergensbanen. Merk at togene får andre avganger enn togets ordinære avgangstid fra Oslo S.

Smittevern ved alternativ transport:

Vy legger til rette for at viktige råd om smittevern og avstand opprettholdes også ved buss for tog. Vi anbefaler alle reisende å unngå reiser som ikke er nødvendig. Skal du reise, oppdater deg på de regler som gjelder for reiser fra der du er til dit du skal. Du må selv ha med munnbind og hånddesinfeksjon og ikke reis om du er syk eller har symptomer på sykdom.

Andre reisetips:

Beregn ekstra tid til bytte mellom buss og tog, samt ta høyde for at bussene bruker lengre tid enn toget på strekningen du skal reise på.

Husk at bussene kan få andre avgangstider enn togets ordinære avgangstid.

Retten til prisavslag ved forsinkelse gjelder ikke ved planlagte endringer i trafikken som er varslet på forhånd, der det er informert om at ekstra reisetid må påregnes.

Sjekk reiseplanleggeren på vy.no og i Vy-appen for detaljer om din reise.

Arbeidene påvirker også Go-Ahead

Kategorier