Full pakke med Vy til Hemsedal

Full pakke med Vy til Hemsedal

Hemsedal er ettertraktet for skientusiastene, med sine 53 bakker, 21 heiser, snowparker, skicrossarena og et stort barneområde. Skisesongen i Hemsedal varer fra 1. desember til 1. mai.

For å gjøre det enda enklere å komme seg til skidestinasjonen uten bil, har Vy et helhetlig rutetilbud med ekspressbuss, tog, shuttlebuss fra toget og taxibestilling i Vy-appen. Destinasjon Hemsedal ønsker løsningen velkommen.

– Vi vil at det skal være enkelt å komme seg til og fra alle de flotte aktivitetene våre, samtidig som reisen er miljøvennlig. Med Vy sitt sammensatte tilbud, er vi sikre på at Hemsedal blir enda mer attraktivt gjennom hele vintersesongen, sier Richard Taraldsen, leder for Destinasjon Hemsedal.

- Gjennom et godt samarbeid mellom buss og tog i Vy, samt Destinasjon Hemsedal, har vi et buss- og togtilbud som er koordinert og skreddersydd for å la bilen stå, samtidig som du kommer deg mest mulig effektivt til hytta eller skitrekket i Hemsedal, sier Bjørn Rebne som er kommersiell direktør i Vy buss.

Rykende ferskt samarbeid med Hemsedal Taxi

I tillegg til buss- og togtilbudet har Vy et helt nytt samarbeid med Hemsedal Taxi som gjør at også deres tjenester er tilgjengelig i Vy-appen.

– Hensikten med å samle ulike transportløsninger i én app, er å gjøre det enkelt for kunden å reise effektivt og miljøvennlig fra dør til dør. Taxi er også en del av kollektivtrafikken, blant annet for å komme seg til og fra tog- og busstasjoner, forteller Bjørn Rebne.

Det ferske samarbeidet gjør at hele reisen med buss, tog og taxi til flotte tilbud i Hemsedal kan planlegges i Vy sin app.

– For Hemsedal Taxi er det å bli partner med Vy en viktig milepæl for oss og et viktig skritt for å gjøre reisen så enkel og behagelig som mulig. Samarbeidet innebærer flere muligheter for oss, for Hemsedals innbyggere og Hemsedal som turistdestinasjon, sier Knut Møllerplass, daglig leder i Hemsedal Taxi.

Slik kommer du deg til Hemsedal med Vy:

Med Bergensbanen:

Brakar rutebuss 360 fra Gol til Hemsedal korresponderer med Vys tog fra Oslo og Bergen. På torsdag, fredag og søndag setter Vy også opp en egen shuttlebuss mellom Gol og Hemsedal.

Shuttlebussen til Vy stopper på Gol stasjon, Gol Skysstasjon, Robru, Moen Bru, Ulsåk, Trøim, Alpin Lodge, Fyri og Tuv.

Med Vy ekspress

Fra Oslo kjører Vy ekspress linje 170 fra Oslo til Hemsedal. I tillegg kjører det en ekstra avgang på torsdag, fredag og søndag. Bussen går direkte til/fra Hemsedal uten 45 min stopp på Gol.

Hemsedal taxi

Hemsedal taxi sitt tilbud kan bestilles gjennom Vy-appen og kan kombineres med buss og togtilbudet eller som egen løsning for taxireiser til og fra andre opplevelser i Hemsedal. Gjennom Vy-appens taxitjeneste kan du bestille og forhåndsbetale turen i appen med Vipps. Du ser hvor taxien befinner seg til enhver tid på kartet i appen.

Les mer om taxitjenesten på vy.no/taxi

Les mer om Vy-appen på vy.no/app