Arbeid på Gjøvikbanen i august

Arbeid på Gjøvikbanen i august

Daglig leder i Vy Gjøvikbanen, Vivian Arnesen forteller at Bane NOR blant annet jobber med kryssningsspor på Monsrud og Reinsvoll. Det blir også massebytte på Nittedal og rehabilitering av bruer. Jaren og Eina får nye drivmaskiner.

– Både kundene og vi foretrekker toget, men vi ønsker også Bane NOR velkommen, det er viktig for kundene, for oss, for punktligheten og det totale togtilbudet at denne jobben gjøres, sier Arnesen.

Slik reiser du når Bane NOR jobber:

Vy setter opp alternativ transport mellom Gjøvik og Oslo S hele perioden og benytter buss, maxitaxi, samt viser til andre kollektivtilbud.

Sjekk reiseplanleggeren på vy.no og vy-appen for ytterligere detaljer om reisen. Vær obs at bussene kan få andre avgangstider enn toget og at det er viktig å legge inn ekstra reisetid til bytte mellom buss og tog.

Reinsvoll

Reiser du fra Reinsvoll, så stopper bussen ved busstopp Rv 4.

Bleiken

Reiser du fra Bleiken retning Gjøvik tar du minibuss fra Bleiken og bytter buss på Jaren. Merk at minibussen kjører tidligere enn togets ordinære rutetider.

Jaren

Reiser du fra Jaren tar du buss fra Gran rådhus. Bussen kjører ikke innom Jaren stasjon.

Lunner

Reiser du fra Lunner retning Oslo tar du minibuss til Roa og bytter buss der. Reiser du mot Jaren/Gjøvik tar du minibuss fra Lunner.

Hakadal, Varingskollen og Åneby

Buss stopper langs Rv 4.

Snippen og Movatn

Reiser du fra Snippen eller Movatn som skal nordover bestiller du taxi via kundesenteret. Se oppslag på Snippen og Movatn stasjon.

Smittevern

Vy Gjøvikbanen legger til rette for at viktige råd om smittevern og avstand opprettholdes også ved buss for tog.

– Oppdater deg på regler som gjelder dit du skal reise. Ta med deg munnbind og hånddesinfeksjon og ikke reis om du er syk eller har symptom på sykdom avslutter Arnesen med før hun ønsker alle en riktig god sommer.