Arbeid mellom Oslo lufthavn og Tangen

Arbeidene påvirker linjene R10, R11, L12 og enkelte avganger på L13. Vi setter opp alternativ transport. Husk at arbeidene også påvirker toget til Trondheim som kjøres av SJ Norge.

Her er det stengt fra 9.oktober til og med 17 oktober:

Oslo lufthavn-Eidsvoll gjelder toglinje L12 og R11.

Oslo Lufthavn-Tangen gjelder toglinje R10.

Dal-Eidsvoll gjelder toglinje L13, siste avgang kl. 01.35.

Du finner informasjon om alternativ transport og detaljer for reisen din i reiseplanleggeren på vy.no eller i Vy-appen.

Bytter, bagasje og reisetid

Norge har gjenåpnet og det er høstferie. Derfor er det kanskje mange som skal reise til og fra flyplassen og har ekstra bagasje. Da er det ekstra viktig å planlegge reisen godt og sette seg inn i alle detaljer slik at du beregner nok tid til reisen og overgang mellom buss og tog.

På Oslo lufthavn er det påstigning for bussene ved avgangshallens øvre plan, og avstigning ved avgangshallens nedre plan. Gangtid er rundt fem minutter.

Reiser du fra Oslo og skal videre med VY710 fra Lillehammer til Trondheim er det også viktig å være klar over at du får en annerledes reise som kan ta lengre tid.

Oslo S-Lillehammer (R10)

Reiser du fra Lillehammer til Oslo S tar du tog til Hamar, og bytter til buss til Gardemoen. Videre tar du tog til Oslo S fra Oslo lufthavn

Reiser du fra Oslo S til Lillehammer tar du tog til Oslo lufthavn og bytter til buss som kjører til Lillehammer og mellomliggende stasjoner.

Ekstratogene Oslo S-Hamar i rushtiden innstilles og erstattes ikke med alternativ transport. Dette påvirker to avganger fra Hamar på morgenen og to avganger fra Oslo S på ettermiddagen.

Merk at det fra mandag-lørdag også går en avgang til/fra Dombås. For disse avgangene er det samme løsning for alternativ transport som for reisende til/fra Lillehammer. Vi kjører buss Dombås-Lillehammer

Oslo S-Eidsvoll (R11 og L12)

Reiser du fra Oslo S til Eidsvoll tar du tog fra Oslo S til Oslo lufthavn og bytter til buss til Eidsvoll.

Reiser du fra Eidsvoll mot Oslo S tar du buss til Oslo lufthavn, og bytter til tog mot Oslo S.

Avgangene fra Eidsvoll og Eidsvoll verk går 10 minutter tidligere enn togets ordinære tider.

Bussene stopper også på mellomliggende stasjoner

Dal-Eidsvoll (L13)

Siste togavgang Dal-Eidsvoll kl. 01.35 erstattes med alternativ transport.

Viktig å huske før du reiser

• Beregn ekstra tid til bytte mellom buss og tog. Bussene bruker lenger tid enn toget, og kan få andre avgangstider enn toget pleier å ha.

• Retten til prisavslag ved forsinkelse gjelder ikke ved planlagte endringer i trafikken som er varslet på forhånd.