Åpner for togtogtrafikk mellom Tønsberg og Skien

– Bane NOR har gjort en stor innsats for å bygge opp igjen et midlertidig signalanlegg, slik at vi fra slutten av september kan kjøre tog mellom Tønsberg og Skien. Vi er svært glade for at vi kan tilby kundene et bedre togtilbud igjen, sier Jan-Erik Karlberg, leder for Vy på Vestfoldbanen.

Det har vært stengt mellom Skien og Tønsberg etter en brann i tekniske anlegg den 27. juli. Nå takker Karlberg alle berørte kunder for tålmodigheten, og ansatte i Bane NOR og Vy som har stått på i en krevende situasjon.

– Så er det fortsatt sånn at Bane NOR gjør viktig arbeid på strekningen en god stund fremover og det får noen konsekvenser for enkelte av togene våre på morgenen og ettermiddagen, understreker Karlberg. Samtidig påpeker han at de fleste tog på R 11 Skien – Eidsvoll – Skien kjører som normalt fra 27. september.

– Normalt kjører vi 52 togavganger på hverdager. På grunn av noe begrenset kapasitet forbi Sandefjord stasjon innstiller vi åtte av disse avgangene på hele eller deler av strekningen, sier Karlberg. Togene kjører som normalt i helgene.

– Da er det viktig å vite at de innstilte togene ikke blir erstattet med buss for tog, sier Karlberg. Kundene bes bruke togene som kjører. – Vi har tatt hensyn til at det skal være kort tid til neste avgang og at kundene på Vestfoldbanen fortsatt har et godt tilbud i rushtiden, understreker Karlberg.

Bane NOR har opplyst at de vil arbeide med nytt anlegg frem til høsten 2022 – seinformasjon på Bane NORs netsider

Disse togene er innstilt. Merk at dette påvirker tog mellom Oslo S – Skien, Tønsberg – Skien og Stokke - Skien:

Morgen: Tog fra Sandefjord klokken 05.34 til Tønsberg klokken 05.53 er innstilt

Tog fra Skien klokken 06.52 til Oslo S klokken 09.05 er innstilt hele strekningen

Tog fra Tønsberg klokken 06.23 til Skien klokken 07.42 er innstilt mellom Tønsberg og Larvik. Dette toget blir erstattet med buss med avgang fra Tønsberg klokken 06.06, med overgang til tog i Larvik.

Ettermiddag: Tog fra Oslo S klokken 14.05 til Skien klokken 16.26 er innstilt mellom Stokke og Skien.

Tog fra Oslo S klokken 15.05 til Skien klokken 17.26 er innstilt mellom Stokke og Skien.

Tog fra Oslo S klokken 15.33 til Skien klokken 17.39 er innstilt på hele strekningen.

Tog fra Oslo S klokken 16.05 til Skien klokken 18.26 er innstilt mellom Stokke og Skien.

Tog fra Oslo S klokken 16.33 til Skien klokken 18.39 er innstilt mellom Tønsberg og Skien.

Oppdatert informasjon finner du på vy.no og i Vy-appen.