Visual Art’s SaaS-løsning legger grunnlaget for fremtidens digital signage

Visual Art lanserer en helt ny versjon av den egenutviklede programvaren Signage Player - hjertet og kraften bak alle typer Digital Signage. Denne lanseringen baner ikke bare vei for enestående integrasjonsmuligheter og interaksjoner på tvers av alle digitale flater, men markerer også startskuddet for mange til å ta steget inn i fremtidens detaljhandel.

Visual Art har vært banebrytende i bransjen med sin innovative programvare for digitale flater, og har tradisjonelt muliggjort feilfri innholdshåndtering på alle typer skjermer uten behov for eksterne mediespillere. Nå har Visual Art bygget videre på Signage Player for å skape noe enda større, bedre, raskere og mer effektivt. Løsningen er også fullstendig skalerbar, noe som betyr at alle kunder, store som små, kan få akkurat den funksjonaliteten de kan og bør kreve av en moderne programvare.

- Signage Player er bygget opp fra grunnen av og samler alle nødvendige funksjoner i én og samme plattform. Vi har også sørget for nærmest ubegrensede muligheter for systemintegrasjon, noe som øker fleksibiliteten som aldri før. Denne versjonen av Signage Player vil få en unik posisjon i produktporteføljen vår", sier Andrew Jarder, Product Owner i Visual Art.

Samtidig som vi har beholdt brukergrensesnittet som kundene kjenner og foretrekker, har vi gjort store og betydelige tekniske oppgraderinger "under panseret" for å sikre en smidig overgang. Men alle forbedringene er ikke usynlige; noen av funksjonene vil umiddelbart forbedre kundeopplevelsen.

- Systemet er bygget slik at praktisk talt alle andre datakilder kan kobles til. Det betyr enorme muligheter for å hente for eksempel salgs- eller kundedata direkte inn i systemet og deretter automatisere innholdet basert på hva den enkelte kunde trenger og ønsker. Fremfor alt er det et stort skritt i retning av å bruke digitale flater enda mer effektivt i Retail Media enn det som gjøres i dag", fortsetter Andrew Jarder.

Ved å være "cloud-native" lover den nye Signage Player optimal funksjonalitet og tilgjengelighet. Det er også et løfte om skalerbarhet, klar til å vokse og utvikle seg med fremtidige funksjoner.

- Signage Player er en SaaS-løsning fra vår side. Siden den er skybasert, kan vi drifte og oppgradere enkelte deler av programvaren uten at det påvirker andre kunder enn de som bruker den spesifikke tjenesten eller funksjonen", fortsetter Andrew Jarder.

Systemets integrasjon og skalerbarhet forbedrer muligheten til å planlegge innhold betydelig, noe som resulterer i smartere og mer relevante meldinger til sluttkundene og forenkler innholdshåndteringen for dem som bruker systemet.

- Retail Media vokser med stormskritt, og digitale flater i butikkene er og blir en viktig del av en bred og fornuftig satsing på dette området. Med Signage Player er vi klare til å støtte kundene våre på hvert eneste trinn på denne reisen", avslutter Andrew Jarder.

Hvis du vil ha mer informasjon om Visual Art Signage Player, finner du den her: www.visualart.com/digital-signage-software.

Arbeidet vårt starter alltid med å stille spørsmålet hvorfor, samle innsikt, og designe og teste konsepter som skaper reell forretningsverdi for kundene våre. Vi tar oss av hele verdikjeden, fra tekniske løsninger og maskinvare til programvare, innhold og installasjon, samt service og support.

Som en strategisk partner, setter vi sammen tydelige mål for hvert prosjekt og måler effekten av våre løsninger. Slik garanterer vi at forretningsmål og nøkkeltall nås. Enten det handler om å øke salget, forbedre kundeopplevelsen eller selge annonseplasser til tredjeparter (Retail Media), er vi her for å hjelpe.

Vi kombinerer vår kreative ekspertise, tekniske innovasjon og brukervennlig programvare, Signage Player, for å levere resultater. Visual Art ble grunnlagt i 1997 og har 130 ansatte i 7 land innen rådgivning, teknologi, konsept og design, innholdsproduksjon, installasjon, og service og support. Slik sikrer vi en smidig opplevelse for våre kunder.

Vi er stolte av å samarbeide med kjente merker som McDonald's, Bitastad, Lego, Joe & the Juice, NIO, Subway, Audi, Circle K, 7-Eleven og mange flere. www.visualart.com

Omsetning: 290 millioner SEK (2022)
Programvarelisenser: 75 000 lisenser i 39 land

Anne-Mette Sørum