Visual Art vinner pris for beste programvare for digital skilting

Visual Art vinner pris for beste programvare for digital skilting

Visual Arts programvareløsning Signage Player tar førsteplassen i kategorien Software & Platforms i invidis Strategy Award 2024. Den prestisjefylte prisen er et bevis på Visual Arts satsing på kvalitet og innovasjon innen digital skilting.

Prisen er en anerkjennelse av det omfattende redesignet og de store teknologiske fremskrittene som er gjort med den nye, oppdaterte versjonen av Signage Player.

Begrunnelsen var:

"Å utvikle og vedlikeholde en plattform for digital skilting er allerede en kompleks oppgave. Visual Art har tatt det modige skrittet å bygge om hele Signage Player, og har investert over en million euro og mer enn ett år i utvikling. Resultatet er et fremtidssikkert CMS basert på den nyeste skyteknologien, tilpasset behovene til globale kunder med integrerte mediefunksjoner for detaljhandel og sentralisert administrasjon. Vi er imponert over hvor godt Visual Arts Signage Player CMS presterer sammenlignet med konkurrentene i det nye invidis Software Compass. Vi tar av oss hatten for Visual Art - invidis Strategy Award 2024 er velfortjent."

- Prisen er en viktig milepæl for Visual Art og understreker vår posisjon som ledende innen digital skilting. Den gjenspeiler det harde arbeidet, engasjementet og kreativiteten til vårt tekniske team. Deres konstante jakt på kvalitet og innovasjon skiller seg ut og driver selskapet vårt fremover. Vi er stolte av å være en bransjeleder som fortsetter å flytte grensene for hva digital skilting kan oppnå", sier Pontus Meijer, administrerende direktør i Visual Art Group.

Invidis Strategy Award anerkjenner ikke bare Signage Players tekniske fortreffelighet, men fremhever også Visual Arts strategiske tilnærming, der selskapet utnytter 15 års bransjeerfaring til å stadig utvikle seg og møte de skiftende behovene i markedet.

Overgangen av de nåværende 73 000 installerte spillerne til den nye programvareplattformen forventes å være fullført innen utgangen av året, noe som i seg selv markerer et viktig skritt fremover når det gjelder å tilby enda høyere verdi til kunder over hele verden.

For mer informasjon om Visual Art og Signage Player, besøk www.visualart.com

Signage Player, vår egenutviklede programvare for digital skilting, har en moderne arkitektur som inkluderer et headless CMS. Den er cloud-native, noe som sikrer fleksibilitet og skalerbarhet. Den er bygget for å være rask og har en API-arkitektur som sikrer smidig integrering med ulike systemer.

Signage Player er unik ved at den fungerer på alle skjermer og plattformer, for eksempel Tizen, WebOS, Android, Raspberry Pi, Linux, Chrome, Windows og iOS.

Visual Art ble grunnlagt i 1997 og har +130 ansatte i 8 markeder. Vårt fullservicetilbud omfatter rådgivning, teknisk ekspertise, design og konseptutvikling, innholdsproduksjon, installasjon samt løpende service og support.

Vi er betrodd av merkevarer som McDonald's, Subway, NIO, Ocean Outdoor, Lego, Joe & the Juice, Circle K, Unibail-Rodamco-Westfield, 7-Eleven og flere andre.

Besøk www.visualart.com for å lære mer om hvordan Visual Art kan hjelpe deg med å nå dine forretningsmål ved hjelp av Digital Signage.

Omsetning: 350 MSEK (2023)

Programvarelisenser: 73 000 lisenser i 39 land

Anne-Mette Sørum