NIO House i Oslo

Visual Art rekrutterer bransjeveteran for å få fart på norsk vekst

Visual Art vokser og har foretatt en nøkkelrekruttering av bransjeveteranen Mikael Wigart, som Business Manager, for å få fart på norsk vekst. Wigart har mer enn 10 års erfaring i bransjen og kommer sist fra Peerless-AV hvor han hadde rollen som nordisk salgssjef.

McDonald's, Circle K, NIO, Lyko, Meny, BigBite og Jordbaerpikene er noen av oppdragsgiverne i Visual Art Norges portefølje. Med høye ambisjoner, vekstmål og en eksisterende pipeline vil Wigart sammen med landssjef Anne-Mette Sørum lede teamet mot fortsatt ekspansjon og akselerere veksten.

– Mikael har lang erfaring og stor evne til å forstå ulike selskapers utfordringer og muligheter. Jeg er stolt over å ha ham om bord, og han vil helt sikkert spille en avgjørende rolle i Visual Arts norske vekst og suksess, sier Anne-Mette Sørum, Country Manager Visual Art Norge.

– Jeg har både konkurrert og samarbeidet med Visual Art i lang tid og har alltid vært imponert over deres fokus på kundeverdi og mot til å gå fra å fokusere på maskinvare og programvare, til en mer strategisk og kundefokusert tilnærming til bransjen. Visual Art tar seg tid til å jobbe med kunden for å forstå deres strategier og mål, og gir den beste løsningen for å nå disse målene. I tillegg har menneskene jeg har møtt i hele organisasjonen alltid vært ekstremt vennlige, åpne og støttende. Jeg er veldig glad for å vokse virksomheten sammen med teamet, sier Mikael Wigart, Business Manager i Visual Art Norge.

– Veksten vi har sett de siste årene viser at det er mange segmenter å operere i. Bedrifter ønsker å kommunisere raskere med sine ansatte, besøkende etterspør informasjon raskere og vi leter alle etter den beste handleopplevelsen når vi bestemmer oss for å bruke pengene våre. Alt dette er mulig å realisere med Digital Signage, sier Anne-Mette Sørum.

Arbeidet vårt starter alltid med å stille spørsmålet hvorfor, samle innsikt, og designe og teste konsepter som skaper reell forretningsverdi for kundene våre. Vi tar oss av hele verdikjeden, fra tekniske løsninger og maskinvare til programvare, innhold og installasjon, samt service og support.

Som en strategisk partner, setter vi sammen tydelige mål for hvert prosjekt og måler effekten av våre løsninger. Slik garanterer vi at forretningsmål og nøkkeltall nås. Enten det handler om å øke salget, forbedre kundeopplevelsen eller selge annonseplasser til tredjeparter (Retail Media), er vi her for å hjelpe.

Vi kombinerer vår kreative ekspertise, tekniske innovasjon og brukervennlig programvare, Signage Player, for å levere resultater. Visual Art ble grunnlagt i 1997 og har 130 ansatte i 7 land innen rådgivning, teknologi, konsept og design, innholdsproduksjon, installasjon, og service og support. Slik sikrer vi en smidig opplevelse for våre kunder.

Vi er stolte av å samarbeide med kjente merker som McDonald's, Bitastad, Lego, Joe & the Juice, NIO, Subway, Audi, Circle K, 7-Eleven og mange flere. www.visualart.com

Omsetning: 290 millioner SEK (2022)
Programvarelisenser: 65 000 lisenser i 39 land

Anne-Mette Sørum