Circle K Norge skal oppgradere til digitale menytavler på alle stasjoner

Circle K oppgraderer til digitale flater på 86 stasjoner i Norge – Visual Art gjør jobben

Circle K Norge skal oppgradere til digitale menytavler på alle stasjoner. Totalt dreier det seg om 86 stasjoner med et gjennomsnitt på 8 skjermer per stasjon. Visual Art er i dette prosjektet totalleverandør av skjermer, programvare og innhold.

Etter drøyt ett års pilotprosjekt med digitale menytavler på seks ulike stasjoner rundt om i Norge, ble det i april klart at Circle K i Norge digitaliserer sine stasjoner. Visual Art kommer dermed å levere digitale skjermer til om lag 86 stasjoner rundt om i landet.

- Det er veldig gøy å få gjøre denne type utrulling for Circle K i Norge. Vi Arbeider allerede nærme Circle K i flere markeder i Europa, og det å få støtte Norge i denne prosessen er en ære for oss, sier Anne-Mette Sørum, Country Manager Norge på Visual Art.

- Med tanke på maskinvare, så er det rundt 700 skjermer som skal installeres og vedlikeholdes over tid. Gjennom fjernstyring kan vi garantere at alt fungerer, men også at innholdet alltid kan holdes oppdatert og aktuelt på alle stasjoner, fortsetter Anne-Mette Sørum på Visual Art.

Det Norske markedet dekkes nå av den Europeiske avtalen Visual Art har med Circle K.

Dette inkluderer maskinvare så vel som programvare og innhold. Programvaren til skjermene er den unike Signage Player som Visual Art har utviklet for å legge til rette alt fra å vise attraktivt innhold, som å kunne fjernstyre og administrere innholdet sentralt, uavhengig av hvor stasjonen befinner seg.

For Circle K i Norge dreier dette seg om en stor oppgradering, da stasjonene frem til nå har benyttet tradisjonelle print-løsninger for alle menyer og annen informasjon.

Avtalen har en verdi på rundt seks millioner norske kroner.

For mer informasjon, kontakt:

Anne-Mette Sørum, Country Manager, Visual Art Norge
    Tel. +47 95 14 51 36, anne-mette.sorum@visualart.com

Monika Lindquist, CMO & CCO, Visual Art Group
    Tel. +46 72 333 23 83, monika.lindquist@visualart.com

Visual Art er den markedsledende helhetsleverandøren av digitale kommunikasjonsflater (Digital Signage) i Europa, med hovedkontor i Stockholm. Selskapet startet i 1997 og har i dag rundt 140 ansatte innen blant annet salg, tech, strategisk og kreativ innholdsproduksjon og support. Visual Art er en teknologi- og datadrevet og strategisk partner som hjelper kundene sine med å skape reell forretningsverdi og nå sine KPIer. www.visualart.com

Omsetning: 210 millioner SEK (2021)

Programvarelisenser: 40 000 lisenser i 32 land.

Ansatte: ca 140 ansatte i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Tyskland, Spania, Storbritannia og USA.

Kundeutvalg: McDonald's, Subway, ICA, Unibail-Rodamco-Westfield, Circle K, 7-Eleven, SEB, AMF Fastigheter, Audi og AB Nordiska Kompaniet