Viasat Golf HD og Viaplay viser hele US Masters direkte

Torsdag klokken 21.00 slås første slag i US Masters fra Augusta-banen på Viasat Golf HD og Viaplay. Tiger Woods har ikke vunnet på den legendariske banen siden 2005, men i år er han storfavoritt til å kunne ikle seg US Masters grønne seiersjakke.

Årets høydepunkt for golfinteresserte er kun én dag unna. Tiger Woods starter på Augusta-banen som nummer én på verdensrankingen, og alt ligger til rette for at US Masters 2013 blir Tiger Woods fjerde seier denne sesongen.

- Tiger vinner US Masters om han fortsetter som han har gjort hittil i år, men samtidig har han et voldsomt press på seg da han ikke har vunnet en eneste Major-turnering siden 2008. Tigers største utfordrerne blir sansynligvis Phil Mickelson, Justin Rose og nå også Rory McIlroy. Sistnevnte virker å være på vei tilbake etter sin 2. plass i Texas i helgen. I Skandinavia venter vi fortsatt på vår første majorvinner, og jeg tror nok dessverre vi fortsatt må vente en stund. Nærmeste utfordrere er etter min mening svenskene Peter Hansson og Fredrik Jacobson. Fredrik Jacobson har et unikt nærspill og er rå med putteren, noe som er en svært viktig egenskap å ta med seg på Augusta-banen, sier Viasats golfkommentator Per Haugsrud.

Sendetider fra US MastersViasat Golf HD og Viaplay

Onsdag 10. april klokken 21.00 - 23.00 (par 3-turnering).

Torsdag 11. april klokken 21.00 - 01.30.

Fredag 12. april klokken 21.00 - 01.30.

Lørdag 13. april klokken 21.00 - 01.00.

Søndag 14. april klokken 20.00 - 01.00.

• Per Haugsrud
  • us master