En spesiell kveld

Det er mange typer utfordringer man skal håndtere som leder. Trusler mot arbeidsplassens omdømme, navn og rykte, er blant de aller vanskeligste. Derfor blir dette en utfordrende dag i Veidekke – og ikke minst tenker jeg på våre over 6000 medarbeidere som nok har en tung start på dagen. Det er tankevekkende å se at en hel bedrift og bedriftskultur skjæres over én kam på bakgrunn av påstander om feil som er gjort av enkeltpersoner.

Selv om det er tøft akkurat nå, er det spesielt én ting som gjør meg trygg på at vi skal komme ut av dette med hevet hode. For Veidekke hadde ikke vært der bedriften er i dag hvis det var ulovligheter som preget hverdagen. Vissheten om at det er nettopp sterk profesjonalitet og redelighet som preger hverdagen for våre medarbeidere, gjør meg stolt av å få lov til å lede denne bedriften.

Det viktigste for meg nå fremover er å sikre tillit til Veidekke hos kunder samarbeidspartnere. Vi har en rekke aktører rundt oss som har vist oss stor tillit gjennom mange år og som har bidratt til å gjøre Veidekke til en svært solid bedrift. Vær trygg på at jeg vil gjøre mitt ytterste for at Veidekke fortjener denne tilliten også i fremtiden.

Jeg vil igjen understreke at denne saken fortsatt er under etterforskning. Jeg har tiltro til at Konkurransetilsynet trekker de riktige konklusjoner, og at vi får denne saken ut av verden så raskt som mulig.

• dagsrevyen
  • konkurransetilsynet