Gå videre til innhold
Uventede samarbeid med kjærlighet til håndverket – Vedums nyhetslansering løfter frem det sanselige

Pressemelding -

Etter noen år med kreativt samarbeid er det på tide å pakke sammen. I år er det de profesjonelle danserne Henric og Joanna Stillman som skal få oss til å sette pris på badet – ved hjelp av kroppssansene.

Den svenske familiebedriften Vedum Kjøkken & Bad har siden 2020 invitert sine kunder til å oppleve selskapet og dets produkter med alle sanser. Samtlige nyhetslanseringer har blitt ledsaget av samarbeid hvor våre sanser og deres plass i hjemmet har blitt tolket.

–Å få koble våre lanseringer til våre sanser har vært fantastisk fint og inspirerende. Vi som jobber her i Vedum opplever at våre sanser er ytterst delaktige i vår hverdag. Duften av tre, det visuelle designet, lyden av innredning som blir til. Da vi innså dette føltes det selvsagt å inkludere kundene i vårt sanse-univers, sier Anna Lindblad, leder for Markedsføring og kommunikasjon i Vedum.

Til årets baderomsnyheter presenterer Vedum et nytt kreativt samarbeid. I 2023 års baderomsmiljø bruker de profesjonelle danserne Henric og Joanna Stillman dansen for å komme i kontakt med kroppssansene. De viser virkelig at det fungerer minst like bra å invitere til dans i Vedums baderom, som det gjør på verdensscenen.

– Vi har opp gjennom årene invitert flere personer som har røtter i nærområdet vårt, men også personer som virker i andre deler av Sverige og verden, som Henric og Joanna Stillman. En ting har de alle til felles – de brenner for sitt håndverk, akkurat som vi gjør i Vedum, sier Anna Lindblad.

Her er noen av Vedums uventede samarbeid rundt konseptet” Våre sanser”:

• Følelse: Keramikeren Camilla Pahlstad rigget sin dreieskive i et miljø med vår baderomsserie Anno. Hun skapte der en pakke bestående av et tannbørstekrus og en såpeskål, unikt for Anno og Vedum.
    • Hørsel: Til lanseringen av vår serie Soprano steg mezzosopranen Annie Fredriksson inn på badet for å skape en stund av velduftende, tonesikker magi til musikk komponert for nettopp denne stunden.
    • Sjette sansen: Kunstneren Emma Stüffe skapte rom for den sjette sansen i Vedums baderom med Zone 1500 og kreerte fantastiske verk.
    • Kroppssansen: I 2023 års baderomsmiljø med serien Soprano bruker de profesjonelle danserne Henric og Joanna Stillman dansen for å komme i kontakt med kroppssansen.

Vedums kommunikasjonskonsept er utviklet av Vedums inhouse-avdeling, som lager alt fra kommunikasjonsstrategier, til kataloger og reklame for de største innredningsmagasinene. Den lokalproduserte kommunikasjonen er i tråd med familiebedriftens valg om å beholde produksjonen og hovedkontoret i det lille vestgøtiske samfunnet Vedum der det hele startet for over 100 år siden.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 470 ansatte og en årlig omsetning på cirka 890 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no

Pressekontakt Sjef Markedsføring & Kommunikasjon Markedsføring & Kommunikasjon +46 (0)512-578 15

Relatert innhold

Kjøkken, baderom og oppevaring fra Vedum. Et personlig og trygt valg siden 1919.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 400 ansatte og en årlig omsetning på cirka 855 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for over 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no.

Østre Aker vei 2015