Et tidløst møbel finner sted - nå kommer Vedums baderomsnyheter for 2020

Møt Anno, en baderomsserie for det nye tiåret - som trives i alle hjemmets rom. Stikkordet har vært tidløse kvaliteter og møbelfølelse. Dessuten kommer en gammel favoritt i en ny bredde, og i tillegg en god del innredningsdetaljer som utfyller sortimentet. De svenskproduserte nyhetene lanseres i hele landet i mars.

Nå lanserer 101-åringen Vedums nye baderomsserie Anno. En serie med servantpakker, oppbevaringsskap, høyskap og vegghylle med konsoller. I arbeidet med Anno ville Vedum skape baderom med møbelfølelse, og derfor har designprosessen sett annerledes ut.

Designeren Jesper Ståhl startet med skapene, og designet dem som om de var vanlige møbler, snarere enn baderomsmøbler. Resultatet er at seriens møbler kan brukes i hele hjemmet - som for eksempel oppbevaring i gangen eller vegghyller i kjøkkenet

Å skape en tidløs serie går hånd i hånd med Vedums designfilosofi. En filosofi som handler om å tilby svenskprodusert og langsiktig interiør for det nye 20-tallet. Eller egentlig hvilket som helst år: - Anno betyr år på latin og navnet spiller nettopp på seriens tidløse kvaliteter. Vi vil ikke definere et bestemt år der serien hører hjemme, da det føles for snevert. Det kan være hvilket som helst år, avhengig av sammenhengen og miljøet der Anno brukes. For uansett hvilket år det er, og uansett om miljøet er tradisjonelt eller moderne, så skal Anno alltid stå for samtiden og det tidløse rommet, sier Jesper Ståhl, designer hos Jesper Design.

I tillegg til Anno, så lanseres også storselgeren og Vedumfavoritten Free i den nye bredden 515 mm. Nytt er også at Free kan kombineres med fronten Thea, som med sin elegante smale ramme løfter frem Free-seriens enkle og balanserte formspråk. Også Free er designet for Vedum av Jesper Ståhl.

All innredning fra Vedum designes, utvikles og produseres på den vestgøtiske sletten:
- I en tid da stadig flere forbrukere verner om holdbarhet, ligger våre svenskproduserte produkter virkelig rett i tid. Et baderomsmøbel fra Vedum har ikke reist på kryss og tvers over hele verden. Tvert i mot så er det produsert i vår fabrikk i den lille byen Vedum på Vestgøtasletten, sier Jenny Andersson, designansvarlig hos Vedum.

Lansering 2. mars
​Vedums baderomsnyheter slippes 2. mars. Nyhetene kan ses i Vedums egne utstillinger i Sverige, eller hos utvalgte forhandlere rundt om i Norge.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 460 ansatte og en årlig omsetning på cirka 775 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no

Pressekontakt Sjef Markedsføring & Kommunikasjon Markedsføring & Kommunikasjon +46 (0)512-578 15

Relatert innhold

Kjøkken, baderom og oppevaring fra Vedum. Et personlig og trygt valg siden 1919.

Vedum Kök & Bad innreder de skandinaviska hjem med vakker, funksjonell og langsiktig design. Den 100 år gamle familiebedriften utvikler og produserer alt fra kjøkken og baderom, til vaskerom og oppbevaring. Selskapet eies av brødrene Magnus og Niklas Efraimsson, og er Sveriges største familieeide foretak i sin bransje. Det er 400 ansatte og en årlig omsetning på cirka 855 millioner kroner. Fabrikken og hovedkontoret ligger fremdeles i det lille vestsvenske samfunnet Vedum, der det hele begynte for over 100 år siden. Salg av baderomsinnredningene våre skjer gjennom utvalgte forhandlere i Norge. Din nærmeste forhandler finner du på www.vedum.no.

Østre Aker vei 2015