Matias Diaz Tare under et tidligere My Machine-arrangement.

100 barn tester My Machine-prototyper

Onsdag 10. november fra kl 09 - 13:15 får UiA besøk av omkring 100 barn fra 4 ulike skoler i Kristiansand kommune.

Barna gir sin feedback på tidlige prototyper av drømmemaskiner/oppfinnelser de selv har utviklet, i prosjektet og emnet MyMachine. Drømmemaskinene skal videre realiseres som fungerende prototyper av yrkesfagelever i samarbeid med ingeniørstudenter i emnet. Studentene leder hele prosessen fra idé til prototype, med mentorhjelp fra erfarne prosjektledere fra ekstern partner til prosjektet Glencore/Nikkelverket.

Innholdet i dagen

Test av tidlige prototyper i prosjektet og emnet MyMachine. Prosjektledelse fra idé til prototype.

Gjennom emnet og prosjektet får tre nivåer i utdanningsløpet førstehånds erfaring med designtenkning og smidig utvikling. Slike prosesser veksler mellom å tenke nytt/åpent, og som her ved tidlig prototype snevre inn og teste, og tjener til å forminske risiko og involvere brukerne i utviklingen.

Årets maskiner er:

• Flying bed
  • Bamseautomaten Spak og behag
  • Hypno (en maskin som hypnotiserer voksne til å bli morsomme som barn)
  • Kanonballmaskin.

Kontakt:

Idunn Semm
E-post: idunn.sem@uia.no

Regions

Universitetet i Agder er ett av Norges nyeste universiteter, men røttene spenner over mer enn 190 års historie. Vi skaper og tilgjengeliggjør kunnskap og bidrar til nyskaping gjennom tett samarbeid og kritisk refleksjon for fremtidens samfunn.

Samskaping for fremtidens kunnskap