Trivselsseminar med fokus på "Gleding" og fysisk aktivitet for hjernen!

Trivselsseminar med fokus på "Gleding" og fysisk aktivitet for hjernen!

Årets Trivselsseminar ble en stor suksess! Ole Petter Hjelle fikk 5,8 og Siri Abrahamsen fikk 5,9 av 6 mulige poeng i evalueringen fra deltakerne! Det er knapt mulig å få en bedre tilbakemelding enn dette, sier en storfornøyd seminaransvarlig i Trivselsleder, Tommy Bottenvik.

Hjerneforsker og fastlege Ole Petter Hjelle fortalte på en entusiastisk og underholdende måte hvordan fysisk aktivitet er gunstig for så å si alle hjernens funksjoner. Han viste til forskningen som dokumenterer at fysisk aktivitet ikke bare kan gi oss et lengre liv, men også gjøre oss mer kreative, intelligente, bedrer stressmestring og hukommelse samt reduserer risikoen for depresjon og demens. Derfor var han opptatt av hvordan lærerne kan benytte Aktiv læring mer som metode i undervisningen for å slå to fluer i et smekk; læring og bevegelse!

Siri Abrahamsen berettet rørende og ivrig om konseptet Gleding og om hvordan vi alle kan utvikle mer prososial adferd. Dette var et utrolig gripende foredrag som åpenbart gikk rett hjem hos lærerne, sier Tommy Bottenvik.

Flere av de ansatte i Trivselsleder demonstrerte det nye konseptet for inkludering i klasserommet, Trivselsboka! Over 100 trivselsskoler har allerede tatt i bruk Trivselsboka, og evalueringene fra brukerne er utrolige gode! Oppleggene er enkle å bruke, gir elevene god trening i sosiale ferdigheter og stimulerer til positiv elevadferd - mye av det som Siri tok opp i sitt foredrag! Om du ønsker mer informasjon om Trivselsboka, send en e-post til Thomas@trivselsleder.no eller besøk trivselsleder.no for mer informasjon.

Om du ikke fikk med deg årets seminar, så fortvil ikke! Vi har allerede satt dato for neste års seminar: Mandag 18. mars 2024 braker det igjen løs, og vi flytter seminaret tilbake til Thon Hotell Arena på Lillestrøm. Hold av datoen allerede nå!

Trivselsteamet