Forrester gir IT-sikkerhetsselskapet Trend Micro den høyeste poengsummen for deres XDR-løsning

Trend Micro ble trukket frem som én av bare to selskaper som Forrester trakk frem som ledere innenfor sikkerhetskategorien Extended Detection and Response (XDR). I Forrester-rapporten for fjerde kvartal 2021, fikk Trend Micro den høyeste poengsummen av samtlige IT-sikkerhetsleverandører.

Klikk her for å laste ned en kopi av Forrester New Wave-rapporten.

- Trend Micro sin evne til å gi et fullstendig overblikk over IT-sikkerhetsmiljøet er både uvanlig og slagkraftig, sier kunder som har blitt sitert i rapporten. XDR-løsningen til Trend Micro er best egnet for virksomheter som trenger en robust og brukervennlig sikkerhetsløsning. Virksomheter som ønsker seg en plattform som lar seg integrere på tvers av tradisjonelle sikkerhetsverktøy, og som vet å sette pris på god kundeservice, vil være glad for at de valgte å bli en kunde av Trend Micro.

Best blant 14 IT-sikkerhetsselskaper

Av de totalt 14 forskjellige IT-sikkerhetsselskapene som ble evaluert av Forrester, oppnådde Trend Micro sin XDR-løsning best poengsum i syv av 10 kriterier:

• Synlighet
    • Oppdagelse
    • Etterforskning
    • Produktarkitektur
    • Trusseljakt
    • Produktsikkerhet
    • Produktvisjon

Én av flere annerkjennelser

Forresters New Wave-rapport føyer seg inn i en rekke anerkjennelser Trend Micro har mottatt så langt i år fra Forrester, for det som utgjør IT-sikkerhetsselskapets Vision One-plattform. Analyseselskapet omtalte Trend Micro som leder i The Forrester Wave: Enterprise Email Security, Q2 2021-rapport, og leder i The Forrester Wave: Endpoint Security Software as a Service, Q2 2021-rapporten.

I Total Economic Impact-studien, som ble utført av Forrester Consulting, på oppdrag fra Trend Micro, kom det frem at Trend Micro Cloud One-løsningen kan levere en avkastning på nesten 200 prosent over en periode på tre år.

- Dagens IT-sikkerhetsavdelinger står overfor et omfattende ansvar for å identifisere kritiske trusler og begrense langvarige skader fra angrep. Og den jobben er ikke minst omfattende i Norge, hvor cyberangrep-veksten så langt i år har vært på over 70 prosent. Når veksten globalt er på 40 prosent, er det ekstra grunn til bekymring. Men heldigvis er det mulig å slå tilbake mot de cyberkriminelle og det er med disse utfordringene i tankene at denne plattformen ble utviklet. Og derfor er det også fantastisk å registrere at Forresters uavhengige analyse posisjonerer oss som en klar markedsleder, sier kommunikasjonssjef i Trend Micro, Karianne Myrvold.

Markedets beste XDR-tilbud

Trend Micros Vision One-plattform overgår alle andre XDR-løsninger eller eldre EDR (Endpoint Detection and Response)-løsninger for å håndtere trusler på tvers av endepunkter, servere, skyløsninger og øvrig infrastruktur. Resultatet er færre varsler og tidligere oppdagelser, alt fra en og samme plattform.

Som en porteføljeleverandør med en komplett løsning av bransjeledende produkter, kombinerer Trend Micro dyp produkt- og domenekunnskap om e-post, endepunkter, servere, skyløsninger og infrastruktur, for å levere markedets beste XDR-tilbud.

Bilde: John Schnobrich / Unsplash