Kjell Vidar Dokken blir ny landsjef for TOOLS Norge

Ny landssjef i TOOLS Norge

Kjell Vidar Dokken er ansatt som ny landssjef for TOOLS Norge, og tar over etter konstituert landssjef Johnny Berg.

«Vi er svært fornøyde med at Kjell Vidar har takket ja til stillingen som landssjef i TOOLS AS. Han har alle de kvaliteter som skal til for å fylle sin nye posisjon på en utmerket måte, samt utvikle og styrke TOOLS videre fremover», sier Clein Ullenvik, konsernsjef i Alligo.

Kjell Vidar Dokken har lang fartstid og erfaring fra bransjen, og kommer i dag fra stillingen som direktør i Byggmakker. Før dette arbeidet han i lignende roller i Ahlsell innen divisjon industri og bygg og Staples.

«Jeg gleder meg og ser virkelig frem til å lede TOOLS AS. Jeg har alltid hatt et veldig godt inntrykk av TOOLS. Både fordi det arbeider veldig dyktige mennesker der, og at TOOLS som selskap har en solid og ledende posisjon innen industrisegmentet», sier Kjell Vidar Dokken.

«Bredden i TOOLS og Alligos tilbud er noe av det jeg ser frem til å jobbe med. Ved å tilby alt fra klær og vern til verktøy, forbruksvarer og industrikomponenter utgjør man en utrolig viktig del av kundenes arbeidshverdag. Det innebærer at vi lever, lykkes og står sammen med kundene i tykt og tynt», legger Kjell Vidar Dokken til.

Vi i TOOLS og Alligo gleder oss til å få den nye landssjefen på plass hos oss etter sommeren. Kjell Vidar Dokken tiltrer sin stilling 12.august 2024.

For mer informasjon kontakt:

Clein Ullenvik, konsernsjef Alligo: clein.ullenvik@alligo.com

Johnny Berg, konstituert landssjef TOOLS AS: johnny.berg@tools.no

Unni Stene, HR-direktør TOOLS AS: unni.stene@tools.no

Om TOOLS

TOOLS AS er Norges ledende leverandør av verktøy, maskiner, personlig verneutstyr og industrielt forbruksmateriell, og har siden 2020 vært en del av det nordiske Alligokonsernet.

TOOLS-kjeden henvender seg til proffmarkedet, og samarbeider med markedets ledende leverandører. Kundene jobber primært innen industri, olje & gass, bygg & anlegg og offentlig forvaltning.

Med over 500 kompetente rådgivere i Norge bidrar TOOLS til å gjøre kunders drift enklere, sikrere og mer lønnsom. Som spesialister bistår man kunden i valg av riktige produkter, og skreddersyr optimale leveringsløsninger slik at arbeidet blir utført på en effektiv og sikker måte.

TOOLS har 56 butikker over hele Norge. Hovedkontoret til TOOLS AS ligger på Trollåsen like utenfor Oslo.

Trollåsveien 6