Bak fra v.: Espen Nielsen, styreleder i Nokab, Pål Gordon Nielsen, teknisk leder i Nokab, Christian Wang i Telia. Foran fra v.: Per Runar Furuseth, daglig leder i Nokab og Ola Engvik, ansvarlig for salg og markedsføring i Wholesale & Partners i Telia

Bredbåndsselskapet Nokab velger Telia på nytt

Det lokale bredbåndsselskapet Nokab på Romerike fornyer samarbeidsavtalen med Telia innen TV og bredbånd, med nye spennende produkter og tjenester på vei.

– Vi er glade for tilliten fra Nokab og ser veldig frem til å fortsette et godt og sterkt samarbeid innen TV og bredbånd, sier Ola Engvik, ansvarlig for salg og markedsføring Wholesale & Partners i Telia Norge. – Nokab er kjent for å ha svært fornøyde og lojale kunder, og med den nye avtalen håper vi å skape enda bedre og tryggere kundeopplevelser sammen.

Telia og Nokab har hatt et godt samarbeid siden 2009, og gjennom den nye avtalen vil Telia fortsette å levere TV- og strømmetjenester, samt fiberbredbånd til Nokabs mer enn 8.000 privat- og bedriftskunder i Nittedal og deler av Romerike. Tjenestene inkluderer blant annet Wi-Fi-løsningen Telia Smart Wi-Fi, den digitale sikkerhetstjenesten Trygg på nett og ikke minst TV- og strømmetjenesten Telia Play.

– Telia er første operatør i Norge som inkluderer den populære strømmetjenesten Prime Video i poengsystemet til sine Telia Play-kunder, og fra tidligere kan man velge inn Netflix, Max, Viaplay, SkyShowtime og TV2 Play, i tillegg til masse annet spennende innhold, sier Engvik. – Det jobbes samtidig med å tilby Nokab sine kunder flere produkter og tjenester fra vår store portefølje, blant annet på mobilområdet.

Nokab, ved daglig leder Per Runar Furuseth, er fornøyd med at samarbeidet med Telia forlenges:

– Vi er i dag et heleid «Nittedal-selskap» med 16 ansatte som hver eneste dag jobber for gode kundeopplevelser. Nokab ble etablert allerede i 1982, og har en tydelig lokal tilstedeværelse, hvor man blant annet støtter lokal frivillighet årlig med rundt 1,5 millioner norske kroner, sier han. – Med ansatte som drifter eget kundesenter, egne fiberteknikere som bygger og drifter et robust og fremtidsrettet fibernett som igjen fylles med innovative tjenester fra Norges største utfordrer Telia, blir resultatet bra.

Nokab-sjefen trekker samtidig frem viktigheten av kvalitet.

– Vi i Nokab er opptatt av kvalitet, og er fornøyd med å kunne levere bredbånd fra leverandøren som blant annet har Politiet, Forsvaret og Tolletaten på kundelisten, sier han, og viser til noen av bedriftskundene til Telia. – Vi er også glade for at Telia ser viktigheten av gode partnerskap for å sikre stabile samfunnskritiske tjenester til tusenvis av hjem, bedrifter og til det offentlige.

Samarbeidet mellom Nokab og Telia omfatter også leveranse av fiber til en rekke av Telias basestasjoner på Romerike, som har bidratt til at Telia i dag har en ledende posisjon på 5G, med godt over ni av ti nordmenn med tilgang til den nye og raske mobilteknologien.

Daniel Barhom

Telia Norge er et ledende teknologiselskap som bygger samfunnskritisk infrastruktur og leverer innovative produkter og tjenester innen TV, internett og mobil. Vi er Norges største utfordrer og våre om lag 1 900 dyktige medarbeidere jobber hver dag for å utfordre hvordan ting kan gjøres bedre for å forenkle hverdagen til bedrifter, for samfunnet og for menneskene som bor her. Gjennom våre produkter og tjenester utgjør vi navet i det digitale økosystemet i Norge, og vi gir våre kunder tilgang til det som er viktig for dem, på deres vilkår, gjennom hele døgnet – året rundt. Telia Norge er en del av Nordens største telekomselskap, Telia Company. Vi har merkevarene Telia, OneCall, Mycall og Phonero.