Bilde fra Spikkeworkshop i forbindelse med utstillingen Norske kunsthåndverkeres Temautstilling SKOG 2021, under kunstfestivalen Greenlightdistrict.

Pressemelding -

LEDIG STILLING KUNSTFORMIDLER 60% i et 1-årig engasjement - med mulighet for å øke til 100% i fast stilling.

Stillingens innhold:

Kunstformidling rettet mot ulike målgrupper:

• Utstillingsprogram med ulike former for omvisninger og workshops
  • Arrangement/seminar/faglige samlinger/debatter/klubb/podcast med mer.
  • DKS LAB (faglig utviklingsprogram innen DKS for kunstnere - se hjemmesider)
  • KunstLABBEN

Markedsføring:

• Pressemeldinger/utstillingstekster/arrangement med mer.
  • SOME og TKS egen hjemmeside
  • Filmer TKS produserer til YouTube-kanalen TKS TV og bøker som utgis på TKS FORLAG

Utvikling:

• Formidlingsprosjekt for unge og unge voksne
  • Skrive søknader og skaffe finansiering til spesielle formidlingsprosjekt
  • Kommunikasjonsstrategi
  • Salgsstrategi

Kvalifikasjoner:

• Utdannelse – minimum bachelor (BA) innen relevante kunst-/kulturfag
  • Yrkeserfaring fortrinnsvis fra kunstinstitusjoner eller organisasjoner
  • Formidlingserfaring innen kunst/kultur og innen markedsføring/informasjonsarbeid
  • Beherske digitale verktøy og programvare
  • Beherske norsk skriftlig og muntlig, og engelsk muntlig
  • Personlige egenskaper: Utadvendt, jobber godt både selvstendig og sammen med oss, glad i mennesker, fleksibel, initiativrik og med god gjennomføringsevne.

Personlig egnethet vil bli vektlagt. Vi er en liten arbeidsplass med 1,5 årsverk fast ansatte + faste helge-verter. Lønn etter avtale. Pensjonsavtale i Storebrand. Tiltredelse høsten 2022, gjerne 1. aug.

Spørsmål om stillingen kan rettes til daglig leder Hilde Tørdal på telefon 90661074 eller epost: hilde@telemarkkunstsenter.no. Søknad med nødvendig vedlegg sendes daglig leder på epost eller via Finn.no sitt søknadskjema i annonsen: https://www.finn.no/job/partti...

Søknadsfrist: 10. juni 2022

Telemark kunstsenter (TKS) er et veletablert, regionalt og kunstnerstyrt senter for samtidskunst som holder til i Skien, i bygningen til gamle Norges Bank. TKS har hele regionen Telemark som sitt nedslagsfelt og arbeidsområde og formidler samtidskunst skapt av nålevende kunstnere. Kunstsenteret er etablert i 1986 av Billedkunstnerne i Telemark og Norske Kunsthåndverkere Sør-Norge. TKS er et av 15 medlemmer i den landsdekkende medlems-foreningen Kunstsentrene i Norge (KiN) og er en av fire medeiere i kunstfestivalen Greenlightdistrict.

Telemark kunstsenter er et regionalt kunstnerstyrt senter for samtidskunst som holder til i Skien, i bygningen til gamle Norges Bank fra 1849. Vi formidler samtidskunst skapt av nålevende kunstnere og har som formål å sikre kunstneres ytringsfrihet i samfunnet. I tillegg utfører vi oppgaver på vegne av offentligheten knyttet til kunstfeltet, som å oppnevne kunstkonsulenter til kunst i offentlige rom-prosjekter, produserer turneer for Den Kulturelle Skolesekken og arrangerer kunstnerverksted for barn i Kunstlabben vår. Vi er medeier av kunstfestivalen/biennalen Greenlightdistrict. I utstillingsperiodene er åpningstidene 12.00-16.00 hver dag utenom mandager.