TCL vinner doble EISA -priser igjen i år - "PREMIUM LCD TV" for C825 -serien og "BEST BUY SOUNDBAR" for TS8132

I år tar TCL en eksepsjonell seier med EISA-prisen. For det første er det første gang TCL vinner "PREMIUM LCD-TV 2021–2022" for Mini LED-TV 65C825, en pris for fortreffelighet som anerkjenner LCD-TVer av meget høy kvalitet. Deretter vant TCL LYDPLANKE TS8132 "BESTE KJØP LYDPLANKE 2021–2022", som demonstrerer at disse TCL-produktene har overbevist de europeiske bilde- og lydekspertene med sine prestasjoner når det gjelder bilde og lyd.

Oslo, August 19. 2021 –

TCL MINI LED-TV 65C825 VINNER FØRSTE "PREMIUM LCD-TV 2021–2022" I TCLS HISTORIE

TCL’s 65C825 har for første gang i TCLs historie blitt tildelt premiumprisen for LCD-TV av EISAs bilde- og lydeksperter. TCL 65C825 som nylig ble lansert i april 2021 for det europeiske markedet, er en 4K Mini LED-TV kombinert med QLED, Android TV og Onkyo lydsystem.

Takket være ikke bare den avanserte Quantum Dot-teknologien, men også andre generasjon AiPQ som i stor grad bruker dype nevrale nettverk til UHD-oppskalering, leverer TCLs 65C825-modell og hele C82-serien ekte filmatisk 100 % fargevolum bestående av over en milliard farger og nyanser og er i stand til å klassifisere innholdstype ved å gjøre bilder på TV-skjermen veldig realistiske. Dessuten er TCL C82-serien utstyrt med ekte TCL Mini LED-teknologi. Takket være denne høytytende Mini LED-skjermen leverer tusenvis av Mini LED-er en utrolig lysstyrke, for dramatiske høydepunkter og rikere, mer levende HDR-ytelse. De presist styrte Mini LED-ene gir fantastisk kontrast, noe som gjør C82-serien i stand til å avsløre nye detaljer i mørke områder og speilende høydepunkter samtidig, for større dybde, detaljer og dimensjoner.

Uttalelse fra EISA -juryen:
"Ved å erstatte en konvensjonell LCD-bakgrunnsbelysning med et dimmefelt med flere soner som består av tusenvis av Mini LED-er, gir TCLs flaggskip 65C825 4K-TV en bildekvalitet som gjør den fristende prislappen til skamme. Svarte nivåer og skyggenivåene er fremragende, og det samme gjelder presisjonen til HDR-avspillingen – Både Dolby Vision og HDR10+ håndteres mens HDR10 finjusteres av Dynamic Tone Mapping. Utover det filmaktige bildet har denne Mini LED-TVen også mange andre fordeler, fra et lydsystem designet i samarbeid med Onkyo som gir storstilt lyd i full rekkevidde, til den Android-smarte plattformen og kompatibilitet med neste generasjons spillkonsoller. Uansett hvilken vinkel du ser den fra, er 65C825 en TV-triumf."

Dessuten er TCL 65C825 nå Calman Ready, hvilket betyr at den støtter 3D LUT og over 4000 fargekalibreringspunkter som den automatiske kalibreringsprogramvaren til Calman bruker, og forbedrer fargekvaliteten med Aurora Color Engine. Forbrukerne kan dra full nytte av Aurora Color Engine med Calman-programvaren, som er bygget fra grunnen av ved å implementere det siste innen fargefaglig forskning.

– De innovasjonene vi kommer med hvert år viser at hovedskjermen vår fortsatt leverer mer. C825-serien er vårt steg inn i området for førsteklasses TV-er eller med andre ord et produkt som yter ekstremt godt og leverer en intens opplevelse på tre viktige områder vi har mestret i år: streaming, sport og spill. Kombinasjonen av muligheter innen kunstig intelligens for oppskalering og behandling med QLED-panel for naturtro farger, Mini LED-bakgrunnsbelysning for ekstremt dynamisk område og 100HZ oppdateringsfrekvens for jevne bevegelser gir forbrukerne våre muligheten til å være en del av showet. Det er ingen førsteklasses TV-er uten Calman Ready-kalibrering og Dolby Vision som IQ, hvor kunstig intelligens hjelper til med å tilpasse Dolby Vision HDR-opplevelsen til alle typer innhold og omgivelsesforhold og som UHD 120 Dolby Vision VRR-spill, sier Marek Maciejewski, produktutviklingssjef TCL Europa.

TCL LYDPLANKE TS8132 VINNER EISAS "BESTE KJØP LYDPLANKE 2021–2022"
TCL, som har hatt stor suksess med lydplanker med den svært mektige Dolby Atmos-lyden, i formater tilpasset mange forbrukeres begrensninger, lanserer i år sin nye lydplanke TS8132. Denne 3.1.2 Dolby Atmos-lydplanken har en trådløs subwoofer, gir mektig lyd fra brukernes foretrukne strømmetjenester, TV og spill. TS8132 er av EISAs lydeksperter blitt kåret som «BESTE KJØP LYDPLANKE 2021–2022».
TCL SOUNDBAR TS8132 gir en oppslukende opplevelse på kino og på TV
Med TCLs soundbar TS8132 kan brukerne oppleve Dolby Atmos med en ny dimensjon drevet av 3.1.2 kanaloppsett som gir mektig lydbredde og høyde. Den vil ikke bare imponere kundene med sin ytelse, men også med et overraskende slankt design og en kompakt, men kraftig subwoofer.

Utover å tilby flotte, oppslukende film- og TV-opplevelser, vil TS8132 også raskt bli lydhubben din i stua med innebygd Chromecast, den fungerer med Apple AirPlay, den fungerer med Hey Google og den fungerer med Alexa som kobler til alle populære lydøkosystemer. Den støtter også HDMI med eARC for å koble til TV-en din som støtter alle lydformater og også Dolby Vision-kompatibel 4K pass-thru.

Uttalelse fra EISA -juryen:

"Gjennom en fysisk drivergruppe med en dedikert senterkanal og to oppovervendte enheter, pluss en trådløs subwoofer, lager TCLs rimelige lydplankesystem omsluttende 3.1.2-kanalers lyd fra et diskret design. TS8132 er ideell til et TV-basert oppsett. Dialoghåndtering, effektseparasjon og detaljeringsnivå er sterke punkter, det samme er følelsen av skala fra den dype bassresponsen, innebygd Dolby Atmos-avspilling støttes og stereoinnhold kan mikses opp gjennom lydplankens surround-modus. Spesifikasjonene passer også for en dyrere modell – doble HDMI-porter, USB og optisk digital lyd gjør det enkelt å koble til en rekke kilder, mens Chromecast (med Google Assistant stemmekontroll), Apple AirPlay og Bluetooth innbyr rikelig med trådløst potensial."

– I TS8132 gjenspeiler vi våre beste produktskapingspraksis fra den prisbelønte 55C728 TV. Den gir mektig lyd fra strømmetjenester, TV-programmer og spillkonsoller til alle. Mektig lyd er Dolby Atmos. Vårt samarbeid med Dolby og tre frontkanaler og to oppovervendte kanaler gir sound dome bare fra lydplanken, du trenger ikke ekstra høyttalere, du trenger ikke kabler. Mektig lyd er ikke alt i dag, det finnes strømmetjenester som Spotify, Tidal … som du har på mobilen din og kan bruke med TS8132 og oppleve dem i Hi-Fi-kvalitet. Enhver kilde kan konverteres til mektig 3D-lyd. Ting har endret seg, en lydplanke er ikke lenger bare bedre TV-lyd, men også Hi-Fi-høyttaleren din for strømming.», legger Marek Maciejewski til, produktutviklingssjef TCL Europa.

TCL Electronics ble grunnlagt for 35 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2020. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com

TCL Electronics – Inspire Greatness

TCL Electronics er et av verdens største selskaper innen forbrukerelektronikk. Siden oppstarten i 1981 har TCL stått for kreativitet og innovasjon – og dette er fortsatt stikkordene som viser veien videre. Vinner av flere prestisjetunge priser flere år på rad, blant annet for beste TV 2023/2024, er TCL representert over hele verden. Vi fortsetter vår reise for å forbedre folks hverdag med smarte produkter og førsteklasses opplevelser. Innovasjon for alle - til en god pris.

Les mer på www.tcl.com.