TCL presenterer 8K QLED-flaggskipet X91

TCL presenterer 8K QLED-flaggskipet X91

Endelig er tiden kommet for at TCLs flaggskip X91 skal innta det nordiske markedet. Dette er en førsteklasses TV med banebrytende design, eksepsjonell bildekvalitet og høykvalitets Onkyo-lyd. IMAX® Enhanced-sertifisering betyr hjemmekino-opplevelse fra en helt annen verden. X91-serien kommer for salg hos nordiske forhandlere i løpet av sommeren, i det etterspurte storskjermformatet 75 tommer.

TCL Electronics, Oslo, 8. juli 2020 – TCL Electronics ønsker kundene sine velkommen til 8K-universet. TCL X91-serien er oppfølgeren til C81- og QLED800-serien som ble lansert i mai, og dette er en premium-TV for filmentusiaster. TCL X91-seriens 8K-oppløsning er fire ganger høyere enn 4K UHD-TV-er og 16 ganger høyere enn Full HD, med 7680 x 4320 piksler. Den leverer med andre ord over 33 millioner piksler, med utrolig optimalisering. Kundene får en skarpere og mer detaljert bildekvalitet med X91-serien, og selv på nært hold kan man ikke se pikslene.

– Med den nyeste X91-serien tar vi TV-underholdning til et helt nytt nivå og bygger videre på engasjementet vårt for QLED-teknologien. Denne TV-en har en helt suveren audiovisuell kvalitet, som i kombinasjon med AI-teknologi og smakfull design sørger for at X91-serien leverer en uovertruffen hjemmekinoopplevelse, sier Per Svensk, salgssjef i TCL Nordics.

Sensasjonell bildekvalitet med 8K-oppskalering
Siden det foreløpig ikke finnes så mye materiale tilgjengelig i 8K-oppløsning, har X91-serien 8K-oppskaleringsteknologi som oppgraderer HD, FHD, 4K-bilder og videoer til 8K-oppløsning. TCLs AI-teknologi for 8K-oppskalering resulterer også i mer detaljerte og realistisk opplevelse på filmer og bilder, ettersom teknologien involverer en rekke funksjoner – som oppgradering av klarhet, fargekompensasjon, detaljkompensasjon og frekvenskompensasjon. Resultatet? Fantastiske og levende detaljer, skarpere tekst, forbedret lesbarhet og optimalisert realisme uavhengig av den opprinnelige kildeoppløsningen.

I tillegg til eksepsjonell bildekvalitet, har TCL heller ikke spart på kruttet når det gjelder lydopplevelsen. X91-serien har et bransjeledende lydsystem med maskinvare fra Onkyo, mens lydteknologien Dolby Atmos® gjør opplevelsen mer fengslende. Selvfølgelig kommer TV-modellene også med den nyeste versjonen av Android TV, som byr på ubegrenset tilgang til underholdning for alle anledninger.

Akkurat som på kino – i din egen stue
Med denne lanseringen introduserer TCL også den globale sertifiseringen IMAX® Enhanced for X91-seriens ekstraordinære audiovisuelle funksjoner og store skjerm. IMAX® Enhanced, som ble startet av IMAX og DTS, er et nytt sertifiseringsprogram som skal løfte underholdningsopplevelsen hjemme. Sertifiseringen gir tilgang til digitalt bearbeidet innhold, som kan nytes med optimalisert presentasjon på TCLs fremragende TV-skjermer.

Et annet interessant og spennende tillegg til denne TV-en er det uttrekkbare kameraet som gir TV-en en ekstra sosial dimensjon. Med internettjenester som Google Duo kan du holde kontakt med familie og venner via videosamtaler, chat eller taleanrop av enestående kvalitet.

Spesifikasjoner i korte trekk – TCL X91:

• 8K QLED
  • Smart TV med nyeste Android OS (9.0)
  • Dolby Vision med HDR 10+
  • Dolby Atmos® med innebygde høyttalere fra Onkyo
  • IMAX Enhanced
  • Mikrodimming
  • Stemmestyring
  • 8K-oppskalering
  • FALD (Full Array Local Dimming)
  • Innebygd kamera for enkle videosamtaler
  • Minimalistisk fullskjermdesign med ramme i børstet metall

Tilgjengelighet og forhandlere
Nye TCL X91 vil være tilgjengelig hos utvalgte forhandlere fra og med sommeren 2020. X91 75 tommer får en veiledende pris på 49 990 NOK.

Er du interessert i en produkttest?
Testmodeller vil være tilgjengelige i august. Kontakt presseansvarlig nedenfor, så setter vi deg på ventelisten.

TCL Electronics ble grunnlagt for 35 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2019. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com

TCL Electronics – Inspire Greatness

TCL Electronics er et av verdens største selskaper innen forbrukerelektronikk. Siden oppstarten i 1981 har TCL stått for kreativitet og innovasjon – og dette er fortsatt stikkordene som viser veien videre. Vinner av flere prestisjetunge priser flere år på rad, blant annet for beste TV 2023/2024, er TCL representert over hele verden. Vi fortsetter vår reise for å forbedre folks hverdag med smarte produkter og førsteklasses opplevelser. Innovasjon for alle - til en god pris.

Les mer på www.tcl.com.