TCL lanserer nå sin prisbelønte luftrenser Breeva i det nordiske markedet

TCL lanserer nå sin prisbelønte luftrenser Breeva i det nordiske markedet

TCL Electronics fortsetter å utvide sin produktserie for smarthjem, og lanserer nå den smarte luftrenseren Breeva for et renere og sunnere inneklima. Nordiske forbrukere kan se frem til de nye luftrenserseriene Breeva A2 og Breeva A3, samt premiummodellen Breeva A5. Samtlige kommer for salg i slutten av årets første kvartal – akkurat i tide til en ny pollensesong.

TCL Electronics, Oslo, 10. mars 2022 – TCL Electronics er for tiden verdens raskest voksende TV-merke og et av verdens største selskaper innen forbrukerelektronikk. Nå lanserer de Breeva, en serie smarte luftrensere, i det nordiske markedet.

Nå kan alle pollenallergikere puste lettet ut.
Å kjøpe en luftrenser til hjemmet er en god idé for å forbedre inneklimaet. TCLs Breeva-serie med luftrensere har filtreringssystemet TCL breevaShield™, som kan absorbere små partikler i luften og ødelegge skadelige mikrober ved hjelp av ionisering og UV-C. Det kan for eksempel være pollen, mugg eller luftforurensning. Det er gode nyheter, ikke bare for pollenallergikere, men også for alle som bor i byer med mye eksos og luftforurensning hvor en luftrenser kan utgjøre en stor forskjell og skape friskere luft innendørs.

Breeva-serien bruker også H13 HEPA-filtre og sammen med breevaShield™ kan luftrenserne eliminere over 99,9 % av bakterier og vanlige influensavirus. Det kommer godt med under den pågående globale pandemien, ettersom mange forbrukere er opptatt av et sunt inneklima. For de som plages av røykende naboer, kan luftrenserne hjelpe ettersom de kommer med doble luftkvalitetssensorer – en laserstøvsensor og en VOC-sensor – som kan eliminere mindre luktelementer i luften, som tobakksrøyk og lukt fra kjæledyr.

For å gjøre det enkelt å overvåke luftkvaliteten innendørs, har alle enhetene en luftkvalitetsindikator som viser luftkvaliteten i sanntid – i tre farger: hvit (bra), gul (middels) og rød (dårlig). Denne kan enkelt overvåkes via TCL Home-appen, og rensenivået kan automatisk justeres. Alle modellene i Breeva-serien har også en smart, ultrastille nattinnstilling, som gjør at den kan gå døgnet rundt uten å forstyrre søvnen.

Den minste modellen i serien, Breeva A2, er laget for mindre rom på ca. 25 kvadratmeter. Den er også utstyrt med en tilleggsfunksjon med vanntank, slik at den fungerer som en indirekte luftfukter.

Priset luftrenser
Breeva A5-modellen ble nylig vurdert som «Anbefalt» med en vurdering på 4 av 6 i en produkttest av Lyd og Bilde. Fremfor alt får Breeva A5 skryt for et produkt som skaper frisk og ren inneluft til en fornuftig pris. Funksjonen for «ambient light» fremheves også som en fin detalj som skaper en koselig punktbelysning i rommet.

Alle Breeva-modellene er smarte og effektive luftrensere. I tillegg er Breeva A2 og A5 også belønnet med en Red Dot Product Design Award for designet. Elegante og karakteristiske kurver gjør dem til stilige interiørdetaljer som skiller seg ut fra tradisjonelle husholdningsapparater. Designet er ikke bare basert på estetiske kriterier, men er også utformet med effektivitet i tankene. Konstruksjonen med luftuttak på toppen og luftinntak under sørger for en optimalisert luftstrøm.

Tilgjengelighet og forhandlere
TCL Breeva A5, A3 og A2 vil være tilgjengelige i butikk gjennom utvalgte forhandlere fra og med mars, til en anbefalt cirkapris på henholdsvis 2 790 NOK, 2 490 NOK og 1 990 NOK.

TCL Electronics ble grunnlagt for 40 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2021. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com

TCL Electronics – Inspire Greatness

TCL Electronics er et av verdens største selskaper innen forbrukerelektronikk. Siden oppstarten i 1981 har TCL stått for kreativitet og innovasjon – og dette er fortsatt stikkordene som viser veien videre. Vinner av flere prestisjetunge priser flere år på rad, blant annet for beste TV 2023/2024, er TCL representert over hele verden. Vi fortsetter vår reise for å forbedre folks hverdag med smarte produkter og førsteklasses opplevelser. Innovasjon for alle - til en god pris.

Les mer på www.tcl.com.