TCL kunngjør lanseringen av Google TV på CES2021

TCL Electronics kunngjør ved CES 2021 at de i 2021 kommer til å lansere en serie med TCL Google TV-modeller, med første utrulling i USA og deretter i andre deler av verden.

TCL Electronics, Oslo, 11. januar 2021 – TCL Google TV kombinerer TCLs bransjeledende skjermteknologi, slik som Mini-LED, 8K og QLED, med Googles omfattende tilbud av underholdning. Alt for å gi brukerne mer av innholdet de elsker med fantastisk bildekvalitet på de nyeste TCL-skjermene, og dessuten på en enklere og lettere tilgjengelig måte enn noen gang tidligere.

– Lanseringen av TCL Google TV kommer til å ta partnerskapet vårt med Google til neste nivå. Temaet vårt hos CES i år er «opplev mer», og gjennom å kombinere vår avanserte skjermteknologi med smart og lett tilgjengelig innhold som utvikles av Google, er jeg overbevist om at mennesker rundt om i verden kommer til å gjøre akkurat det i 2021 – oppleve mer, sier Kevin Wang, adm.dir. for TCL Industrial Holdings og TCL Electronics.

TCL Google TV samler filmer, serier, live-TV og mye mer fra alle appene sine, og sorterer innholdet spesifikt for hver bruker. TV-en tilbyr personlige forslag slik at TCL-brukere kan oppdage nye ting å se på, og i tillegg styre smarte hjemme-enheter og stille spørsmål til TV-en.

– Vi gleder oss over samarbeidet med TCL, og over å kunne tilby Google TV til kunder rundt om i verden. Google TV gir en tiltalende og personlig TV-opplevelse som hjelper brukere å finne innhold de elsker, sier Shobana Radhakrishnan, Senior Engineering Director hos Google TV.

Google TV-modellene som er aktuelle for det nordiske markedet kommer til å presenteres senere i vår.

Mer informasjon: Les mer i den fullstendige engelske pressemeldingen nedenfor.

********************

TCL Announces its Google TV Launch at CES2021 to Offer Very Best Content with Superb Viewing Experience

[Location, Date]: TCL Electronics (1070.HK), one of the dominant players in the global TV industry and a leading consumer electronics company, has announced at CES 2021, that it will roll out a TCL Google TV™ series in 2021 to TCL customers, starting in the United States and later in other parts of the world.

TCL Google TVs will combine TCL’s industry-leading display technologies, such as Mini-LED, 8K and QLED, with Google’s new entertainment experience, to help users discover and access the content they love in stunning definition on the latest TCL screens more easily than ever before.

“The introduction of TCL Google TVs will take our partnership with Google to the next level,” said Kevin Wang, CEO of TCL Industrial Holdings and TCL Electronics. “Our theme at CES this year is ‘Experience More’ and by combining cutting-edge displays with smart and convenient content powered by Google, I am confident we will allow people around the world to do just that in 2021.”

“We are excited to partner with TCL to bring Google TV to customers around the world. Google TV is a more helpful and delightful TV experience that helps users find the content they love,” said Shobana Radhakrishnan, Senior Engineering Director, Google TV.

TCL Google TVs bring together movies, shows, live TV and more from across apps and subscriptions and organizes them for each user. It offers personalized recommendations so TCL users can discover new things to watch. Users can even ask Google to find movies and shows, answer questions, and control smart home devices with their voiceon TCL’s big screens.

* Google TV and related logos are trademarks of Google LLC

About TCL Electronics
TCL Electronics (1070.HK) is a fast-growing consumer electronics company and leading player in the global TV industry. Founded in 1981, it now operates in over 160 markets globally. According to OMDIA, TCL ranked global No.2 in TCL brand TV market share in Q2 2020. TCL specializes in the research, development and manufacturing of consumer electronics products ranging from TVs, audio and smart home appliances.

Media Contacts:
TCL Global
Siyang Wang /Mason Zhong
pr@tcl.com

TCL Electronics ble grunnlagt for 35 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2020. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com

TCL Electronics – Inspire Greatness

TCL Electronics er et av verdens største selskaper innen forbrukerelektronikk. Siden oppstarten i 1981 har TCL stått for kreativitet og innovasjon – og dette er fortsatt stikkordene som viser veien videre. Vinner av flere prestisjetunge priser flere år på rad, blant annet for beste TV 2023/2024, er TCL representert over hele verden. Vi fortsetter vår reise for å forbedre folks hverdag med smarte produkter og førsteklasses opplevelser. Innovasjon for alle - til en god pris.

Les mer på www.tcl.com.