Bli kjent med TCL:s XL-kolleksjon på IFA 2022

Bli kjent med TCL:s XL-kolleksjon på IFA 2022

TCL Electronics viser frem Mini LED- og QLED-modellene fra storskjermkolleksjonen for 2022 på IFA 2022.

TCL Electronics, Oslo, 2. september 2022 – TCL Electronics, et av verdens raskest voksende varemerker for forbrukerelektronikk, viste i dag frem TCLs første 98-tommers QLED-TV som er tilgjengelig på det europeiske markedet. TCL 98C735 er det nyeste tilskuddet i TCLs XL Collection, som først ble introdusert på det norskamerikanske markedet i fjor. De prisbelønte storskjermmodellene kombinerer avansert TV-teknologi og Google TV til en virkelig altoppslukende opplevelse som svarer til TCLs varemerkesignatur «Inspire Greatness» – slik at seerne kan nyte det beste innholdet med den beste bildekvalitet. TCL kommer til å fortsette arbeidet med å lansere XL-kolleksjonen på flere markeder over hele verden i 2022.

Den nye XL-kolleksjonen i Europa omfatter TCL-TV-er med en skjermstørrelse på over 75 tommer. Med ulike alternativer på både skjermstørrelse og teknologi har kolleksjonen modeller i mange prisklasser, så her har brukere over hele verden muligheten til å sikre seg en overlegen hjemmekinoopplevelse. Den avanserte teknologien betyr at en ekstra stor skjerm gir mer effektfull, oppslukende og engasjerende underholdning som vil begeistre både filmelskere, sportsfans og spillentusiaster.

TCL tar kinoopplevelsen med hjem
TCL XL Collection gir filmelskerne den altoppslukende opplevelsen man ellers bare finner i verdens største kinosaler. 98-tommeren C735 med Google TV er den største i serien, med QLED-teknologi i 4K-oppløsning som gir fantastisk hjemmekinounderholdning med enestående farger. TCL utviklet C735 for å etterligne opplevelsen når du har den beste plassen på kino; hvis du sitter ca. tre meter fra 98C735-skjermen hjemme i stua, får du det samme 60-graders synsfeltet som når du ser på et gigantisk, 30-meters lerret fra den midterste raden i kinosalen. Både 98C735 og 75C735 er QLED-TV-er som leverer 100 % fargegjengivelse, akkurat som filmfotografen forestilte seg.

XL-kolleksjonen omfatter også 75C935 og 75C835, med Mini LED-bakgrunnsbelysning som TCL har utviklet for å sikre optimale bilder, også i lyse rom. Med flere tusen Mini LED-lamper viser TV-modellene HDR-innhold i toppklasse ved hjelp av en utrolig lysstyrke og større kontrast. I tillegg har C935 1920 lokale dimmingssoner som sikrer dypt svartnivå, levende farger og enda bedre oppløsning.

Utover dette inneholder serien også 85-tommeren X925 Pro, CES Best of Innovation-prisvinneren med TCLs OD Zero Mini LED-teknologi og 8K-oppløsning for fantastiske detaljer og klarhet.

Alle TV-ene i XL-kolleksjonen for 2022 støtter de fleste HDR-teknologier og -formater på markedet, som Dolby Vision IQ, Dolby Vision, HLG, HDR10 og HDR10+.

Sport og spill blir enda større
For spillere som leter etter den optimale spillopplevelsen på storskjerm, tilbyr Mini LED-modellene 75C935 og 75C835 lav inngangsforsinkelse og en oppdateringsfrekvens på 144 Hz, og begge har HDMI 2.1-inngang. Disse modellene gir også sportsfantastene en altoppslukende opplevelse som om de faktisk var på stadion – perfekt for de store sportsarrangementene som finner sted i år.

En komplett hjemmekinoopplevelse gjennom lyd og design
Med den nye XL-kolleksjonen har TCL jobbet hardt for å utvikle en serie produkter som leverer den altoppslukende lyden som kreves for å matche skjermenes fantastiske bildekvalitet. Den nyeste oppgraderingen av TCLs eksklusive og prisbelønte RAY•DANZ-lydplanker X937U og C935U, med henholdsvis 7.1.4 og 5.1.2 kanaler, gir en spektakulær lyddesign og omsluttende lyd ved hjelp av Dolby Atmos og DTS:X.

Her har man heller ikke spart på kruttet når det gjelder design – samtlige modeller i TCL XL Collection har en elegant, rammeløs metalldesign som passer i alle typer interiør, samtidig som den gir maksimal bildebredde for en oppslukende seeropplevelse uten forstyrrelser.

Tilgjengelighet og priser
TCLs nye TV-modeller i C93-, C83- og C73-serien er tilgjengelige hos utvalgte nordiske forhandlere.

TCL Electronics ble grunnlagt for 40 år siden og har vokst til å bli et av verdens største selskap innen forbrukerelektronikk. TCL driver egne produksjons- og FoU-sentre over hele verden med produkter som selges i over 160 land, og er rangert som nummer to målt etter globalt TV-salgsvolum i 2021. TCL spesialiserer seg på forskning, utvikling og produksjon av forbrukerelektronikk, alt fra TV-er og lydprodukter til smart hjemmeelektronikk. www.tcl.com

TCL Electronics – Inspire Greatness

TCL Electronics er et av verdens største selskaper innen forbrukerelektronikk. Siden oppstarten i 1981 har TCL stått for kreativitet og innovasjon – og dette er fortsatt stikkordene som viser veien videre. Vinner av flere prestisjetunge priser flere år på rad, blant annet for beste TV 2023/2024, er TCL representert over hele verden. Vi fortsetter vår reise for å forbedre folks hverdag med smarte produkter og førsteklasses opplevelser. Innovasjon for alle - til en god pris.

Les mer på www.tcl.com.