TCS lanserer banebrytende plattform for generativ AI

TCS lanserer banebrytende plattform for generativ AI

TCS AI WisdomNextTM-plattformen gjør det mulig å sammenligne GenAI-verktøy og modeller på tvers av skytjenester i én felles løsning. Plattformen kommer med ferdigstilte rammeverk og retningslinjer for å gjøre det enkelt å komme i gang med GenAI. Dette gjør at bedrifter kan raskere rulle ut AI i stor skala.

Tata Consultancy Services (TCS) har lansert sitt nyeste AI-produkt, TCS AI WisdomNextTM, en plattformløsning som samler flere generativ kunstig intelligens-løsninger (GenAI) under ett grensesnitt. Dette gjør det enklere og raskere for bedrifter å komme i gang med AI og rulle det ut i stor skala, i tråd med gjeldende regelverk samt redusere kostnader. AI-plattformen, som er den første i sitt slag, er designet for å fjerne barrierer for selskaper som ønsker å begynne å utvikle og implementere GenAI-modeller.

AI og GenAI har mange bruksområder på tvers av verdikjeden for bedrifter. Men utviklere sliter med å identifisere, eksperimentere med og velge hvilke 'grunnmodeller' som passer best for deres behov. Modellene er i stadig utvikling, og hver modell gir ulike fordeler med tanke på pris og hvor godt den passer. I en omfattende AI-studie, AI for Business Study, som omhandler hvordan AI påvirker selskaper, fant TCS at mens bedriftsledere generelt sett er positive til AI, er veien dit for mange noe mer uklar. TCS AI WisdomNext-plattformen hjelper bedrifter med å velge riktig modell og gjør det enklere å bygge GenAI-verktøy. Den gjør det også mulig å bruke eksisterende komponenter til å utvikle nye løsninger raskere.

TCS AI WisdomNext har følgende funksjoner og fordeler:

• Forhåndskonfigurerte bransjeløsninger.
  • Intelligente "evalueringsroboter"som gjør det mulig for bedrifter å sammenligne tilgjengelige GenAI-modeller og relatert teknologi for å ta bedre beslutninger om valg av AI-verktøy før de begynner.
  • Scenarier for å optimalisere GenAI-driftskostnadene gjennom plattformens innebygde intelligens.
  • Sentralisert styring med innebygde retningslinjer for å sikre samsvar med gjeldende lokale forskrifter og beste praksis.
  • Enkel portabilitet på tvers av skyplattformer og GenAI-økosystemer.
  • Mulighet for å skape hyper-personlige tilpasninger for høyere kundetilfredshet.

AI.Cloud-enheten kombinerer TCS sine ferdigheter innen cloud computing og kunstig intelligens for å møte kundenes behov. TCS sin omfattende portefølje av GenAI-tjenester og -løsninger inkluderer konsulenttjenester og rådgivning, utvikling av løsninger og prototyper, opplæring og tilpasning av large language models (LLM), utvikling av retningslinjer, prosjektarbeid og løpende vedlikehold, og et ansvarlig AI-rammeverk for å hjelpe virksomheter med å navigere etisk og trygg bruk av AI.

Med mer enn 300 000 ansatte opplært i grunnleggende AI og maskinlæring, inkludert GenAI, bygger TCS en av verdens største AI-arbeidsstyrker.

- TCS AI WisdomNextTM hjelper kundene våre med å utnytte fordelene ved GenAI for å frigjøre det fulle potensialet i egen data, drive større forretningsinnovasjon og effektivitet, og sikre et konkurransefortrinn. Bedrifter setter pris på den nye plattformens evne til å hjelpe dem med å navigere et komplekst og raskt voksende AI-marked. Vi løser et forretningsproblem og samtidig gir vi våre kunder muligheten til å utnytte potensialet til GenAI. Stadig flere tar i bruk GenAI og begynner å se de forretningsmessige fordelene, og er noe våre kunder synes er veldig spennende, sier Siva Ganesan, leder, AI.Cloud Unit, TCS.

TCS AI WisdomNext er tilgjengelig for kunder nå. Du kan lese mer her. https://on.tcs.com/TCS-AI-WisdomNext

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

TCS er et globalt konsulentselskap som tilbyr IT- og ingeniør-tjenester, integrert med forretningsløsninger. I over 56 år har TCS samarbeidet med flere av verdens største selskaper gjennom deres digitale transformasjonsreiser. Som del av Tata-gruppen, Indias største multinasjonale konsern, har TCS over 601,000 av verdens beste konsulenter i 55 land. Selskapet inntektsførte USD 29 milliarder for regnskapsåret avsluttet 31. mars, 2024. TCS sin proaktive holdning til klimaendringer og prisvinnende samfunnsengasjement rundt om i verden har gitt dem en plass på topplister innen bærekraft, slik som MSCI Global Sustainability Index og FTSE4Good Emerging Index. For mer informasjon, se www.tcs.com.

Om TCS Nordic

Konsulentselskapet Tata Consultancy Services har vært til stede i Norden siden 1991 og har omtrent 20.000 ansatte som jobber med kunder i Sverige, Finland, Norge, Danmark. I løpet av de siste 15 årene har TCS blitt rangert som den beste leverandøren av IT-konsulenttjenester i Norden hvert eneste år av sine kunder. TCS har også blitt kåret til Top Employer i Norge 10 år på rad av uavhengige Top Employer Institute.

Om Tata Consultancy Services Ltd. (TCS)

Om TCS Nordic

Nydalsveien 33, torgbygget