Talkmore Bedrift lanserer Trygg Bedrift – en helt ny svindelforsikring for bedrifter

(Oslo, 16. september 2022) Lavprisselskapet Talkmore Bedrift lanserer Trygg Bedrift – først i markedet med svindelforsikring for bedrifter.

– 64% har blitt utsatt for lovbrudd på nett, viser en undersøkelse gjennomført av Kantar på oppdrag fra Telenor. Dette gjelder også bedrifter! Hele 13 % av norske bedrifter har opplevd såkalt direktørsvindel (kilde: Politiet i rapport utgitt i samarbeid med DnB og Telenor). I 2020 ble DnBs bedriftskunder forsøkt svindlet for til sammen 138 millioner kroner (kilde: DnB, rapport utgitt i samarbeid med Telenor og politiet).

De kostnadsbevisste bedriftskundene vil ha Telenor-dekning, lave priser, topp service og mye verdi for pengene. Vi har gjort en undersøkelse som viser at 71 % av bedriftene er bekymret for å bli svindlet. Sikkerhetsløsninger stod øverst på ønskelisten til våre bedriftskunder.

– Det er derfor med stor glede vi kan annonsere at vi i samarbeid med HELP Forsikring lanserer Trygg Bedrift, som gir tilgang til både rådgivning, advokathjelp og kompensasjon – for kun kr. 49,– i mnd, sier administrerende direktør i Talkmore, John Sebastian Schmidt Slørdahl.

Trygg Bedrift
Talkmore Bedrift er i samarbeid med HELP Forsikring først ute i markedet med en helt ny ID-tyveriforsikring for bedriftsmarkedet. Trygg Bedrift dekker både bedriftens behov for rådgivning og hjelp ved bedrageri, og økonomisk bistand og advokathjelp til de mest utsatte personene i ledelsen dersom de opplever ID-tyveri eller svindel.

Spesialisert advokathjelp
– HELPs advokater spesialiserte seg tidlig på identitetstyverier mot privatpersoner. De senere årene har vi også opplevd et økende behov for advokathjelp fra bedrifter som rammes av virksomhetsbedrageri. Vi styrker nå vår satsning mot bedriftsmarkedet, og er stolte av samarbeidet med Talkmore om Trygg Bedrift, sier HELPs administrerende direktør Johan Dolven.

– Vi vet at mange bedrifter, og særlig små og mellomstore virksomheter, kan rammes hardt dersom virksomheten eller bedriftens nøkkelpersoner utsettes for svindel.

Vi forenkler hverdagen for små og mellomstore bedrifter
Talkmore Bedrift er til for å forenkle mobilhverdagen til små og mellomstore bedrifter.

– Vi ønsker å tilby løsninger som gjør at bedriften kan fokusere på å bygge opp sin virksomhet, og ikke bruke tid på mobiltelefoni. Nå øker vi verdien ytterligere, og håper vi med dette gir bedriftene enda en bekymring mindre, sier Schmidt Slørdahl.

Forsikringen Trygg Bedrift inneholder følgende elementer:

Bedrageriforsikring
Rådgivning og advokatbistand i tilfeller hvor noen i bedriften har blitt lurt/forledet til å utlevere opplysninger som fører til at en tredjeperson skaffer seg selv eller andre en uberettiget vinning.

Identitetstyveri og svindel
Rådgivning, økonomisk kompensasjon og advokatbistand ved mistanke om identitetstyveri for de mest utsatte personene i bedriften (som daglig leder, CEO og økonomisjef CFO).

Les mer om Trygg Bedrift her.

For mer informasjon kontakt gjerne:
John Sebastian Schmidt Slørdahl, administrerende direktør i Talkmore
E-post: jsss@talkmore.no

• mobilbruk
  • mobildata
  • telekommunikasjon

Talkmore AS tilbyr et bredt utvalg av mobiltjenester til lave priser og høy kvalitet på Telenor sitt mobilnett. Siden oppstart i 2004 har vi hatt fokus på å skape de beste mobiltjenestene, og vi jobber kontinuerlig for å utvikle oss i takt med markedet.

Høsten 2020 lanserte vi også Norges enkleste lavpris-abonnement på strøm, garantert uten påslag og skjulte gebyrer.

Den 1. mars 2021 fusjonerte Dipper med Talkmore og ble til Talkmore Bedrift. Talkmore har dermed et styrket totaltilbud og har en betydelig lavpris-posisjon i både privat- og bedriftsmarkedet.

Vi er om lag 100 dedikerte medarbeidere, inkludert vårt kundesenter, og holder til i hyggelige lokaler på Hasle i Oslo. Vi går på jobb hver dag med et mål om at våre kunder skal ha gode opplevelser med oss.

Administrerende direktør er John Sebastian Schmidt Slørdahl.

Les mer om Talkmore på www.talkmore.no