Synsam fortsetter å vokse i nord, åpner endelig butikk i Mo i Rana

Synsam fortsetter å vokse i nord, åpner endelig butikk i Mo i Rana

I juni åpnes dørene til Nordens ledende optikerkjede i Mo i Rana. Øyehelse og bærekraftig brilledesign er noe av det kundene vil møte innenfor dørene på Synsams nyeste butikk.

Endelig åpner dørene til Synsam Mo i Rana. Kjeden etablerer seg på AMFI Mo i Rana, Helgelands største kjøpesenter. Det gleder vi oss til sier Torhild Barlaup, som er administrerende direktør i Synsam Group Norway AS.

– Synsam er en godt kjent merkevare i Nord-Norge, og det er klart vi ønsker å være representert også i Mo i Rana, som er et viktig by og administrasjons sentrum nord i landet vårt, vi ønsker jo å være tilgjengelig for kundene våre der de er. Synsam gleder seg veldig til å etablere seg også her.

I den 128 kvm store butikken vil det finnes et stort sortiment av briller og innfatninger, solbriller og sportsbriller fra kjente merker, samt dyktige optikere med høy faglig kompetanse, som skal sikre kundene god øyehelse og det de måtte trenge for å kunne se bra, og se bra ut.

– Med vårt konsept ønsker vi å tilføre kundene i Mo i Rana stor valgfrihet, og en unik mulighet til å ta trygge valg med grunnlag i høy faglig kompetanse og et bredt omfangsrikt sortiment. Vårt brilleabonnement, hvor du kan velge å leie din brilleløsning, er også et fint supplement til markedet, og kan bidra til økt økonomisk forutsigbarhet, samtidig som øyehelse og de individuelle behovene for brille-løsninger er ivaretatt, forteller Barlaup.

I tillegg til et bredt utvalg av innfatninger og glass, vil Synsam Mo i Rana sette øyehelse på kartet. Med moderne synsprøveutstyr og topp kvalifiserte optikere og kunderådgivere, setter Synsam kundens øyehelse først.

Kort om Synsam Mo i Rana

• Butikken strekker seg over 128 kvm.
  • Du finner Synsam-butikken i Amfi Mo i Rana
  • Butikken åpner i juni 2022

Synsam er en ledende optikerkjede i Norden, med et bredt og bærekraftig Lifestyletilbud. Synsam Group tilbyr et bredt sortiment av produkter og tjenester for øyehelse og brillemote, som tar utgangspunkt i kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har ca 3000 medarbeidere, en omsetning på ca 4,7 milliarder (2021) og har ca 500 butikker i Norden som drives under varemerkene Synsam, Ai Eyewear samt Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør på det nordiske optikermarkedet innen flere områder, inklusiv kundereise, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer kjøpes på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Malika Myrseth