Synsam åpner på Sortland

Synsam åpner ny butikk på Sortland

29. august åpner Synsam Sortland med over 2000 briller i sortimentet, inkludert en egen second hand avdeling.

– Vi har lenge vært på søken etter de rette lokalene på Sortland og ser nå frem til å åpne et flott, nytt tilskudd til Synsam-familien, sier Ingrid Holm, administrerende direktør i Synsam Norge.

Etter at Synsam kom til Norge i 1996, har kjeden åpnet mer enn 500 butikker i Norden. I august åpnes en ny butikk sentralt i Rådhusgata.

Øyehelse for alle

Flere mennesker trenger hjelp med øyerelatert pleie i takt med en aldrende befolkning, og en livsstil med mye skjermbruk.

Synsam skal alltid være der og hjelpe mennesker med et bredt tilbud av kvalitative tjenester og produkter.

Synsam Sortland vil ha over 2000 innfatninger og produkter i god kvalitet og i alle prisklasser, både fra kjente merkevarer og egne merker. I butikken vil kundene også finne et stort utvalg linser og andre produkter innen øyehelse.

Lei briller til enhver anledning med brilleabonnement

Synsam har også et brilleabonnement som gir kundene muligheten til å leie sine briller. Dette er en trygghetspakke som gir mange fordeler som forsikring, å bytte ut en brille en gang i året og ikke minst, nye glass i alle brillene når styrkene endres.

Med Synsam Lifestyle brilleabonnement kan kunden velge tre eller flere produkter fra hele Synsam sitt sortiment av briller og linser. Abonnementet gir kundene også muligheten til å få gratis justeringer og rengjøringsprodukter til briller, samt at synstest også er inkludert.

Second hand-avdeling

Synsam ønsker å legge til rette for et mer bærekraftig kretsløp og gjenbruk er en viktig del av dette. I tillegg til Synsams allerede brede sortiment, vil Synsam Sortland ha en egen second hand-avdeling.

– Avdelingen består av produkter innlevert fra Synsams brilleabonnement. Dermed vil kundene kunne finne et svært rikt utvalg av flotte briller i alle prisklasser, forteller Holm.

Alle produkter som selges som second hand er håndplukket og har vært til service på Synsams verksted. Der har de blitt renset og fått strammet skruer og annet, før de presenteres ut i butikken igjen.

Den nye butikken blir en stor optisk forretning med beliggenhet mellom turistinformasjonen og frisørsalongen Sax & Kam.

– Dette blir en virkelig flott satsning på Sortland, forteller en begeistret Ingrid Holm.

Velkommen til Synsam Sortland

– Vi gleder oss til å kunne hjelpe nye kunder med å finne det perfekte paret med briller, solbriller eller linser, avslutter administrerende direktør Ingrid Holm i Synsam Norge.

Synsam Sortland finner du i Rådhusgata 11.

Fakta om Synsam Sortland

Adresse: Rådhusgata 11, Sortland

Åpningstider: Mandag til fredag 9 – 17, torsdag 9 - 18, lørdag 10 - 16

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for øyehelse og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 6,2 milliarder SEK (rullende 12 måneder til juni 2024) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Synsam Recycling Outlet, samt Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com