Synsam åpner ny butikk i Askim

Synsam åpner Megastore i Askim 22.september

Mange år med en godt driftet Synsam-butikk i Askim har skapt høy etterspørsel. Derfor flytter Synsam butikken til gågata og utvider den med over 100 kvadratmeter.

Etter mange år med vellykket drift, flytter Synsams butikk i Askim til ny adresse. Årsaken er at Synsam ser behov for utbygging for å romme et enda bedre tilbud til våre trofaste kunder. Den nye adressen er Guderudgata 1, som ligger fint til i gågata, i et naturlig knutepunkt mellom trafikk, tog og parkering.

– Vi håper satsingen i enden av gågata vil bidra til å skape en aktiv handlegate, og at nye kunder vil finne veien til Synsams store satsning, forteller Krister Duwe, sjef for Synsam Norge.

Flyttingen betyr en utvidelse fra cirka 90 kvm til nye 200 kvadratmeter. Butikken med det nye Megastore-konseptet vil inneholde mer enn 1800 innfatninger av både briller, solbriller og sportsbriller. Økningen i areal gjør det også mulig å utvide tilbudet med hele to synsundersøkelsesrom. Det vil skape både høyere tilgjengelighet for kundene våre, samt flere arbeidsplasser i Askim. En erfaren optiker er allerede ansatt, og enda en skal på plass før åpning. I tillegg skal det ansettes to kunderådgivere i 100%-stillinger.

– Synsams mål er å utvide butikken, men ta vare på den gode varme følelsen og fokus på kunden som butikkleder Jan Magnus og teamet har skapt. Samtidig satser vi på større utvalg av produkter og bedre utstyr som ivaretar øyehelse, fortelle Duwe.

For mer informasjon kontakt gjerne:
Ingrid Holm, Head of Marketing Synsam Group Norway AS
+47 977 46 062, ingrid.holm@synsam.com

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for Eye Health og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 5 milliarder SEK (rullende 12 måneder til juni 2022) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Ai Eyewear og Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Malika Myrseth

Pressekontakt Head of Marketing +47 930 36 555

Vi ser deg.

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for Eye Health og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 5,9 milliarder SEK (2023) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Ai Eyewear og Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Norge

Karl Johans Gate 6b