Gå videre til innhold
20. juni kl 12 åpner Synsam i Storgata 10 i Hønefoss med over 2000 briller i sortimentet og helt nytt butikk konsept.

Synsam åpner butikk i Hønefoss, endelig tilbake i byen

20. juni kl. 12.00 åpner Synsam i Storgata 10 i Hønefoss med over 2000 briller i sortimentet og helt nytt butikk konsept.

Nå gleder vi oss til å åpne en ny flott butikk i Hønefoss i Synsam sitt seneste konsept. Synsam har tidligere vært representert i Hønefoss, og vi gleder oss stort til å være tilbake i byen, sier Ingrid Holm, administrerende direktør i Synsam Norge.

– Vi ønsker å satse enda mer på gjenbruk og bærekraft. Butikken vil derfor ha en rekke flotte second hand-produkter i sortimentet, samt innfatninger av blant annet gjenvunnet havplast, forteller Holm.

Kvalitetsbriller til gode priser

– I butikken vil du som kunde finne et stort sortiment med over 2200 briller. Sortimentet består av egne brands, kjente merkevarer og et bredt utvalg innfatninger innen second hand og outlet-segmentet, forteller Holm.

Alle produkter som presenteres som second hand, er håndplukket og har utelukkende høy kvalitet. I tillegg har de vært til service i Synsams verksted, blitt renset og fått strammet skruer og annet før de presenteres ut i butikken igjen.

–Her finnes det muligheter for å gjøre riktig gode kjøp, og vi håper kundene vil sette pris på denne muligheten, sier Holm.

– Med denne satsningen holder vi produktene lenger i kretsløpet, tar vare på, og skaper nye muligheter for sirkulær økonomi, forteller Ingrid Holm.

I butikken vil du også finne et stort utvalg linser og andre produkter innen øyehelse.

Fokus på øyehelse
Synsam har også et brilleabonnement, Synsam Lifestyle abonnement. Dette gir kunden muligheten til å leie briller, og å bytte ut og fornye en brille i abonnementet hvert år. Med brilleabonnementet kan kunden ha ulike briller til ulike behov, eller velge mellom tre eller flere produkter fra hele Synsam sitt sortiment av designbriller og linser.

Abonnementet gir også kunden muligheten til å få gratis justeringer og reparasjoner, samt andre fordeler.

Synsam sitt konsept "Alle skal se" har som mål å gjøre det mulig for flere barn å få tilgang til kvalitetsoptikk og øyehelse. Gjennom “Alle skal se” tilbyr Synsam derfor kostnadsfri synsundersøkelse og aktivitetsbriller til alle barn mellom 5-12 år. Disse brillene er spesielt designet for å tåle fysiske aktiviteter og gir god beskyttelse for barnas øyne.

Fakta om Synsam Hønefoss

Adresse: Storgata 10, Hønefoss
Antall kvm: 250 kvm

Synsam Group er en ledende optikerkjede i Norden med et bredt og holdbart livsstilstilbud. Synsam Group tilbyr et bredt spekter av produkter og tjenester for øyehelse og Eye Fashion basert på kundens ulike livsstiler og behov. Konsernet har cirka 4000 ansatte, en omsetning på cirka 5,9 milliarder SEK (2023) og har cirka 500 butikker i Norden som drives under merkevarene Synsam, Synsam Recycling Outlet, samt Profil Optik i Danmark. Gjennom digitalisering, abonnementstilbud og andre innovative konsepter er Synsam Group en sterk innovatør i det nordiske optiske markedet på flere områder, inkludert kundereisen, produkttilbud og ESG. Synsam Groups aksjer handles på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com