Strawberry utvider samarbeidet med Too Good To Go

Strawberry utvider samarbeidet med Too Good To Go

De siste årene har Strawberry iverksatt en rekke tiltak for å redusere matsvinn ute på hotellene. Som en del av strategien der målet er å bli klimanøytrale i egen drift innen 2030, utvider Strawberry samarbeidet med matredder-appen Too Good To Go.

Fredag 29. september er den internasjonale dagen mot matsvinn, en merkedag for å understreke viktigheten arbeidet med å redusere matsvinn har for matsikkerhet og bærekraftig matproduksjon. I dag står matproduksjon for en fjerdedel av verdens klimagassutslipp, og av all mat som produseres ender en tredjedel som matsvinn. Dette ønsker Strawberry å bidra til å redusere.

- Matsvinn er dessverre fortsatt et stort problem i vår bransje, selv om vi i lang tid har jobbet med dette temaet. Her må vi bruke alle verktøyene i verktøykassa, og Too Good To Go ser vi er et effektivt verktøy for å gjøre noe med fullt brukelig mat som ikke blir spist av gjestene våre. Et samarbeid vi har god erfaring med i Norge som vi nå utvider til også å gjelde det svenske markedet, sier Harald Bjugstad-Holm, direktør for bærekraft i Strawberry.

Som en del av samarbeidet vil brukerne av Too Good To Go-appen kunne hente mat til redusert pris og samtidig bidra til at matsvinnet på hotellene reduseres. Maten kommer i en «forundringspose», satt sammen av maten fra frokostbuffeten.

- Her tar Strawberry tak i en stor utfordring for sin bransje, og et enda større problem for samfunnet. Matsvinn står for hele 10% av verdens klimagassutslipp, og kostnaden av maten som kastes blir stadig større både for hoteller, butikker og ikke minst oss som forbrukere. Derfor er hvert steg vi tar mot å redde mer av maten kjempeviktig, og vi er veldig glad for at en stor og viktig aktør som Strawberry tar dette på alvor, blant annet gjennom å ta i bruk appen vår, sier Johan Ingemarsson, daglig leder i Too Good To Go Norge.

Strawberry har samarbeidet med Too Good To Go i Norge siden 2019. Nå utvides samarbeidet ytterligere for å bidra til redusert matsvinn.

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 225 hotell over hele Norden tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hotell. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser. More to explore at strawberry.no

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo