Strawberry overtar driften av Lily Country Club.

Strawberry overtar driften av Lily Country Club

Med en ny, langsiktig leieavtale, overtar Strawberry driftsselskapet ved Lily Country Club fra Aker Property Group. I avtalen er det også enighet om en stor utvidelse av spa-avdelingen ved Kløfta-hotellet.

Strawberry og Aker Property Group er enige om en overtakelse av driftsselskapet ved det som er et av Norges største hotell. Lily Country Club har fra åpning vært en del av Strawberrys samling av uavhengige hotell i Nordic Hotels & Resorts.

– Vi er glade for å kunne beholde Lily Country Club i porteføljen vår og samtidig videreføre driften uten at det blir store endringer for de ansatte ved hotellet. Lily Country Club har på kort tid blitt et populært tilskudd i markedet, noe prisen som Norges ledende konferansehotell på World Travel Awards er et bevis på, sier Torgeir Silseth, adm.dir. i Strawberry.

Satser stort med spa-utvidelse

Lily Country Club åpnet dørene på Kløfta 31. mai 2021. Hotellet har 486 gjesterom, flere ulike barer og restauranter, 27 møterom med kapasitet til 800 deltakere i største sal, samt en spa-avdeling som nå skal utvides.

– Tilbakemeldingen fra gjestene har vært at de ønsker et enda større velværeområde. Det er vi glade for at huseier tar på alvor og at planene for en storstilt utvidelse allerede er klare. Sammen med et velrenommert mat- og drikketilbud og beliggenheten ved Miklagard golfklubb, vil Lily Country Club øke attraktiviteten ytterligere, forteller Silseth.

– Aker Property Group har som eier av Lily Country Club samarbeidet godt med Strawberry gjennom tilknytningsavtalen i mange år. Nå går vi over i en ny fase, der vi fortsetter som eier av hotellet mens Strawberry overtar som operatør, og sammen skal vi utvikle hotelltilbudet. For de ansatte i driftsselskapet og oss som eier av hotellet, er det en anerkjennelse å få Strawberry på laget, sier administrerende direktør Jens Jalland i Aker Property Group.

Alle de 250 ansatte ved hotellet er ønsket med videre etter overførselen av driftsselskapet til Strawberry. Overtakelsen får heller ingen konsekvenser for planlagte arrangementer ved hotellet.

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser. More to explore at strawberry.no

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo