FORLENGER KONTRAKTEN: Clarion Collection Hotel Skagen Brygge i Stavanger og Clarion Collection Hotel Havnekontoret i Bergen forblir i Strawberry-porteføljen.

Strawberry inngår lange kontrakter for vestlandshotell

Både Clarion Collection Hotel Havnekontoret i Bergen og Clarion Collection Hotel Skagen Brygge i Stavanger forblir i Strawberry-porteføljen de neste 25 årene.

Med to nye langvarige kontrakter for både Clarion Collection Hotel Havnekontoret i Bergen og Clarion Collection Hotel Skagen Brygge i Stavanger, bekrefter Strawberry sin satsing på Vestlandet.

– Vi er veldig glade for å kunne fortsette driften ved disse to sentrale hotellene i porteføljen vår. Begge er nærmest en “Grand old lady” i hver sin by, og er svært populære blant våre stamgjester både for beliggenhet, atmosfære og konseptet med både frokost, fika og varm kveldsmat inkludert i oppholdet, sier June Johansson, driftsdirektør for Clarion Collection Hotel i Norge.

Pusser opp
Med sin sentrale beliggenhet like ved Koengen i Bergen, har Clarion Collection Hotel Havnekontoret hatt en rekke celebre gjester i de 113 gjesterommene gjennom årene. I den nye avtalen med gårdeier Slottsgaten 1 AS inngår det en enighet om å renovere hotellet slik at musikkstjerner fortsatt skal kunne føle seg som hjemme og gjester føle seg som stjerner.

– Det finnes masse historie og sjel i dette bygget som vi ønsker å beholde. Samtidig gleder vi oss til å gi Havnekontoret et ordentlig løft, det fortjener både hotellet og våre gjester. Vi har hatt 18 gode år som drivere av hotellet, og ser frem til 25 nye, sier Torgeir Silseth, adm.dir. i Strawberry.

Løft for Skagen Brygge
I Stavanger er Strawberry og Skagen Hotellbygg AS enige om en ny leieavtale på 15 år med opsjon på ti år til for det 116 rom store hotellet i Vågen.

– Som tidligere direktør ved hotellet, vil Clarion Collection Hotel Skagen Brygge alltid bety litt ekstra for meg. Derfor er det ekstra gledelig at vi fortsetter driften av et av Stavangers mest populære og sentrale hotell. At vi i tillegg skal i gang med en storstilt renovering av både rom og fellesareal, vil gi hotellet et solid løft vi vet gjestene vil sette pris på, forteller Johansson.

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 230 hotell over hele Norden tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hotell. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser. More to explore at strawberry.no

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.