Gå videre til innhold
Salgssjef i Nordic Choice Hotels, Anant Vithlani, mottar prisene på vegne av Nordic Choice Hotels. Foto: Nordic Choice Hotels

​Storeslem til Nordic Choice Hotels i Grand Travel Awards

Grand Travel Awards i Norge og Sverige er nå gjennomført og Nordic Choice Hotels har aldri kunnet juble høyere. Selskapet kan smykke seg med prisene for “Beste hotellkjede i Norden”, “Beste Hotellkjede i Sverige”, “Beste Hotellkjede i Norge” og er førstegangsvinner i den nye kåringen “Årets hållbarhetspris”.

Det er norske og svenske reisebyråer som avgjør hvem som vinner prestisjetunge Grand Travel Awards. Etter at finalene var avholdt i Norge 11. januar og i Sverige 12. februar kunne Nordic Choice Hotels dra hjem med de fire gjeveste prisene.

Våre medarbeidere jobber knallhardt for å hver dag levere de beste gjesteopplevelsene. At vi for åttende året på rad kåres til Sveriges beste hotellkjede er en stor fjær i hatten på innsatsen til alle våre fantastiske medarbeidere, sier Petter Stordalen, grunnlegger av Nordic Choice Hotels.

Kriteriene som vektlegges i avstemming er tredelt for service, produkt og markedsføring. Juryen gjør en overgripende bedømming av selskapene i hver kategori, for eksempel hvor aktivt selskapet har vært på markedet den siste tiden, produktutvikling og nyskaping, økonomisk prestasjon og hvordan selskapet oppfattes av sluttkunde og reisebyrå. Den svenske juryens begrunnelse lyder som følger:

Med starka varumärken passar kedjan alla, oavsett plånbok. Bra support och fantastisk frukost. De tar också ett stort socialt ansvar i samhället vilket ligger i tiden.

Bakgrunnen for tildeling av “Årets hållbarhetspris” var:

Har under lång tid arbetat för ökad hållbarhet. Under We Care driver företaget flera hållbarhetsprojekt som lett till minskat matsvinn, minskad energiförbrukning och ökad mångfald. Genom EAT har Nordic Choice Hotels varit delaktig i att skapa en global agendasättare inom hälsa, mat och hållbarhet.

Det er utrolig gøy at vårt bærekraftsarbeid legges merke til og verdsettes. Det er så mange som bidrar, fra eier, til personal til hotellgjester. Det er dette, sammen med at vi adresserer et bredt bærekraftsspekter som gjør at vi får gode resultater. Å vinne denne prisen gir oss ekstra energi til å stå på enda hardere, og jeg lover at gjestene kommer til å merke innsatsen, sier Cathrine Dehli, Director of Sustainability i Nordic Choice Hotels.

Under Grand Travel Awards i Norge 11. januar vant Nordic Choice Hotels priser for “Årets beste hotellkjede i Norden” og “Årets beste hotellkjede i Norge”. Les mer her.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med over 190 hoteller og 13 000 medarbeidere. Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotel, Quality Hotel og Clarion Hotel, samt et 20-talls frittstående hoteller. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo