Petter A. Stordalen, foto: Tord-Erik Andresen

Petter A. Stordalen kjøper nye selskap med 350 leiligheter

Gjennom investeringsselskapet Strawberry Living øker Petter A. Stordalen leilighetsporteføljen i Sverige med kjøpet av de største konkurrentene i Gøteborgsområdet, Personalbostäder Göteborg AB og Apartment Sweden AB. Driften av selskapene samordnes med Företagsbostäder i Sverige.

På få måneder har Strawberry Living tatt posisjonen som markedsledende i Sverige på utleie av leiligheter i “longstay”-markedet. Nå øker porteføljen med over 350 leiligheter i Göteborg gjennom oppkjøpet av Personalbostäder Göteborg AB og datterselskapet Apartment Sweden AB.

Det vestsvenske næringslivet går som en kule, og Gøteborg vokser i alle retninger. Med spennende planer for byutvikling frem mot 400-årsjubileet i 2021 og et yrende kulturliv, ser vi en strøm av mennesker som vil komme til byen. De trenger steder å bo. Gjennom kjøpet av Personalbostäder og Apartment Sweden styrker vi longstay-tilbudet for en ny type besøkende; de som bor borte, men vil føle seg som hjemme, sier Petter A. Stordalen, eier av Strawberry.

Sterk vekstStordalens investeringsselskap Strawberry Living ble presentert som ny majoritetseier av Företagsbostäder i slutten av oktober i fjor. Da hadde selskapet 1400 leiligheter i Stockholm, Göteborg, Linköping, Lund, Malmö og Helsingborg. På tre måneder er det tallet økt til 2400, og Företagsbostäder er markedsledende i Sverige med solid margin.

Göteborg er et av de mest etterspurte markedene vi har. Hver uke øker innbyggertallet med over 150 mennesker, og med et større tilbud av leiligheter, kan vi nå gi både eksisterende og nye kunder enda mer valgfrihet innen longstay. Med sterk tilvekst på flere områder i det regionale næringslivet er det ingen tvil om at Gøteborg er en by det er verdt å satse på, sier Charlotte Dellblad, administrerende direktør i Företagsbostäder.

De moderne leilighetene varierer i størrelse fra 25 til 150 kvadratmeter og ligger spredd i Göteborg, både midt i byen og i umiddelbar nærhet til naturen. Porteføljen består av både møblerte og umøblerte leiligheter, og gjestene kan selv velge mellom selvhusholdning og leiligheter med tilgang på servicetjenester.

Petter A. Stordalen står bak Nordic Choice Hotels som driver 190 hoteller i Norden og Baltikum. Med Strawberry Living og eierskapet i Företagsbostäder, satses det på å vokse ytterligere innen losji på det nordiske markedet med et bredere tilbud som er mer i linje med dagens etterspørsel.

Kontaktpersoner:
Daniel Stenbäck
Chief Development Officer
Nordic Choice Hospitality Group

Charlotte Dellblad
Administrerende direktør
Företagsbostäder

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med over 200 hoteller og 17 000 medarbeidere. Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotel®, Quality Hotelog Clarion Hotel®, samt 33 frittstående hoteller. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.