Nytt liv til Østbanehallen med Comfort Hotel Grand Central

Nytt liv til Østbanehallen med Comfort Hotel Grand Central

(Oslo, 24.05.2012) Comfort Hotel Grand Central forvandler hjertet av Oslo, Jernbanetorget, fra en bussholdeplass til en møteplass i internasjonalt storbyformat.

- I dag kan manbeskrive området rundt Østbanehallen med tre ord: buss, trikk og parkeringsplass. Det er en del av byen som ikke brukes, et sted man haster forbi. Med Comfort Hotel Grand Central blir Østbanehallen og Jernbanetorget revitalisert og bylivet bringes tilbake til Jernbanetorget, sier hotelldirektør Olav Langli.

Comfort Hotel Grand Central er første steg i renoveringen av Østbanehallen og området rundt Oslo S. Den nye Østbanehallen vil være klar i løpet av 2013. I altfor lang tid har Oslos befolkning vært vant til et strålende bygg som ikke stråler. Nå vil Østbanehallen bli symbolet på et gjenopplivet og nyåpnet Oslo sentrum. Et sentrum som er til for folk og som kan brukes av folk. Det verneverdige bygget vil bli en møteplass for byens borgere, med uterestaurant, kafeer ogmoderne butikker.

- Vi har jobbet lenge med prosjektet, og resultatet er blitt helt fantastisk. Sjelen i det verneverdige bygget har blitt ivaretatt, samtidig som byen har fått et urbant hotell som Oslo kan være stolt av, sier Pål Berger, administrerende direktør i Rom Eiendom.

Sjela til Comfort Hotel Grand Central ligger i det som er verna. Du kan åpne dørene til et rom og oppleve vegger som ikke er forandret siden tippoldeforeldrene dine var barn. Sjela til Comfort Hotel Grand Central ligger i det som er nytt. Du vil møte en lobby med moderne innredning og treningssenter. Det finnes rom som får deg til å revurdere  hva et hotellrom kan og skal være. Sjela til Comfort Hotel Grand Central ligger i 4,5 meters takhøyde. Sjela til Comfort Hotel Grand Central i originale håndmalte reklameskilt fra tiden da Oslo het Christiania.

- Hotellet er blitt en reise i tid. Du ser deler av Oslos 1800-tall, men du ser også glimt av framtidas Oslo. Det blir mer internasjonalt og mer urbant. Vi er sinnssykt stolte av dette hotellet. Du kan se en forskjell i øya på de som har sett det og de som ikke har sett det! Comfort Hotel Grand Central vil gi Oslo sentrum et nytt preg, sier Petter A. Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels som driver Comfort kjeden.

Torsdag den 24. mai markeres den offisielle åpningen av hotellet. I tråd med Comfort Hotel Grand Centrals urbane sjel, vil åpningen markeres med en liten gig fremført av et knippe kjente norske artister på Jernbanetorget. Blant annet vil Lars Vaular og Sondre Lerche framføre sin duett Øynene Lukket live for første gang.  Petter A. Stordalen vil holde tale og Oslos ordfører Fabian Stang vil klippe snoren.

Comfort Hotels er urbane og effektive hoteller for reisende, som ønsker å bo sentralt i moderne og spennende omgivelser til en fornuftig pris. Comfort Hotels har 33 hoteller i Norden, og er en del av Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 9250 ansatte i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 8 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.