Nordic Choice styrker PR-staben i Sverige

Nordic Choice styrker PR-staben i Sverige

Kenneth Hultgren (38) er ansatt som ny kommunikasjonsrådgiver i Nordic Choice Hotels. Hultgren kommer fra stillingen som pressesekretær for den svenske ministeren Annie Lööf.

Nordic Choice har de siste årene bygget opp en intern PR- og kommunikasjonsavdeling. Nå styrker de staben med den svenske kommunikasjonsrådgiveren Kenneth Hultgren.

- Nordic Choice Hotels er blitt Sveriges største hotellkjede målt i antall hoteller, og vi har klare planer om å fortsette den ekspansive veksten. Som et ledd i denne satsningen er det naturlig at vi også styrker kommunikasjonsarbeidet i Sverige. Med Kenneth Hultgren på teamet får vi både bedre innsikt i det svenske markedet, og større kapasitet til å arbeide strategisk med interne og eksterne kommunikasjonsoppgaver, sier Christine Viland, kommunikasjonsdirektør i Nordic Choice Hotels.

Hultgren kommer fra jobben som pressesekretær for næringsminister Annie Lööf, og har tidligere jobbet som pressesekretær for den tidligere infrastrukturministeren Åsa Torstensson og som presseansvarlig for Infranord AB. Hultgren har også bakgrunn som journalist i Sveriges Radio.

- Jeg er glad for denne utfordringen og ser frem til å bidra til at Nordic Choice Hotels vokser videre i de nordiske markedene. Selskapet har en kultur som fasinerer meg, og som jeg gleder med til å bli en del av, sier Kenneth Hultgren.

Nordic Choice arbeider med flere store prosjekter i Sverige, og i løpet av de neste månedene åpner kjeden hele tre hoteller.  Først ut er Quality Hotel Friends som åpner dørene 31.august.  I september åpner Comfort Hotel Winn i Umeå, og i oktober er det Clarion Hotel Luleå sin tur.

Hultgren tiltrer stillingen i september og vil ha base i Stockholm.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 9 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.