Nordic Choice Hotels omorganiserer for videre vekst

Nordic Choice Hotels omorganiserer for videre vekst

(Oslo, 19.12.2012) Bjørn Arild Wisth (42) er ansatt i en nyopprettet stilling som Viseadministrerende direktør i Nordic Choice.

- Vi legger bak oss et fantastisk år, med blant annet 6 nye hotellåpning. De neste årene skal vi bygge ytterligere 4000 nye rom. Bjørn Arild Wisth har solid erfaring fra strategi- og forretningsutvikling. Hans kompetanse vil være med på å løfte selskapet inn i nye spennende tider, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Bjørn Arild Wisth får ansvaret for selskapets fellestjenester og konsernovergripende prosjekter. Han skal blant annet utvikle og koordinere konsernets strategi- og forretningsplan. Målet er å levere gode, fremtidsrettede tjenester til hotellene med høy servicegrad, samt bidra til god samhandling mellom drift og stab.

- Nordic Choice er inne i den mest offensive periode i selskapets historie. Sammen med alt det vi har oppnådd i 2012 gir disse siste organisasjonsendringene oss et fantastisk utgangspunkt for fornyet vekst og utvikling i årene fremover, sier Petter A. Stordalen, eier og styreleder i Nordic Choice Hotels.

Wisth kommer fra stillingen som partner og administrerende direktør i Hartmark Consulting, et av Norges ledende konsulentselskaper. Han har mer enn 14 års erfaring med rådgivning innen forretningsutvikling, strategi og ledelse for norske og internasjonale selskaper.  Wisth er utdannet statsviter fra Universitetet i Oslo og University of Wales.

-Nordic Choice Hotels har på kort tid vokst til å bli Nordens største hotellselskaper, mye takket være en fremoverlent ledelse og en sterk bedriftskultur. Det er med store forventninger og skrekkblandet fryd jeg tar fatt på oppgavene som venter. Vi har satt oss høye mål og sammen skal vi sørge for at suksessen fortsetter, sier Bjørn Arild Wisth, påtroppende Viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 10000 ansatte i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 8 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo