​Nordic Choice Hotels og Petter Stordalen best i Sverige

​Nordic Choice Hotels og Petter Stordalen best i Sverige

(Stockholm 17.02.17) Det ble storseier for Nordic Choice Hotels og eier Petter A. Stordalen, da Grand Travel Award delte ut priser til de beste aktørene i den svenske reiselivsbransjen. Nordic Choice Hotels hentet hjem prisen for Årets Hotellkjede og Petter A. Stordalen ble kåret til Årets Leder i bransjen.

Spenningen var stor under Grand Travel Awards gallamiddag i Stockholm 16. februar. Endelig skulle det avgjøres hvem som var kåret til reisebyråenes favoritt-hotellkjede og lederskikkelse. En strålende glad Petter A. Stordalen kunne innta scenen som vinner av både Årets Hotellkjede og Årets Leder.

- Jeg er utrolig stolt, og kan avsløre at det ligger et målbevisst og strategisk arbeid bak dobbeltseieren. Mine 13 000 medarbeidere er det aller viktigste vi har. Det er de som gjør meg bra, men enda viktigere gjør de at gjestene våre får fantastiske opplevelser når de besøker våre hoteller. Begge disse utmerkelsene kommer vi stolt til å dele på i Nordic Choice Hotels, og bruke som oppmuntring til å fortsette å levere uforglemmelige gjesteopplevelser, sier eier og styreleder i Nordic Choice Hotels, Petter A. Stordalen.

Avstemningen i kategorien “Beste Hotellkjede” gjøres av svenske reisebyråer på bakgrunn av kriteriene service, produkt og markedsføring. Juryen gjør en overordnet bedømmelse av bedriftene i hver kategori, for eksempel hvor aktivt bedriften har vært på markedet det siste året, produktutvikling og nytenkning, økonomisk prestasjon og hvordan bedriften oppleves hos gjesten og i reisebyrå-leddet.

Årets leder kåres blant 50 sjefer innenfor reiselivsbransjen.

For mer informasjon om utmerkelsene og de andre nominerte, besøk Grand Travel Award sin hjemmeside her.

Foto: Olof Grind

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 184 hoteller og 13 000 medarbeidere i Skandinavia og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotel, Quality Hotel og Clarion Hotel, samt 15 frittstående hoteller. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.