​Nordic Choice Hotels med ny digital storsatsning

​Nordic Choice Hotels med ny digital storsatsning

(Oslo 05.12.15) For å sikre konsernets posisjon i en reiselivsbransje som stadig blir mer web- og teknologitung, etablerer Nordic Choice Hotels et eget selskap med fullt fokus på digital distribusjon og teknologisk innovasjon. Friske ressurser hentes inn for å lede det nye selskapet.

-Nordic Choice Hotels skal levere verdens beste gjestereise, og i dag handler dette vel så mye om den den digitale som den fysiske reisen. Derfor etablerer vi et eget selskap som vil ha fullt fokus på utvikling av morgendagens tjenester. Dette vil komme gjestene våre til gode ved at de får en stressfri, sømløs og personlig tilpasset gjestereise med et kraftig styrket servicetilbud, sier Bjørn Arild Wisth, viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Tett samarbeid mellom spesialister og smart bruk av gjestedata er verktøyene som skal benyttes for å øke gjestens tilfredshet med hotellopplevelsen.Til å lede det nye selskapet har Nordic Choice Hotels hentet inn Lisa Farrar, tidligere nordisk direktør for Expedia-eide ebookers. Farrar satt bak roret da ebookers på et tidlig tidspunkt lanserte sin markedsledende mobilsatsning.

-Jeg gleder meg enormt til å møte alle mine medarbeidere og til å ta fatt på oppgaven med å lede Nordic Choice Hotels sitt nye selskap. Det er friskt at en stor nordisk aktør som i utgangspunktet jobber med fysiske produkter tør å satse skikkelig på teknologi. Dette setter en helt ny standard for hvordan man kan og burde jobbe for å henge med i en ny, digital verden, sier Lisa Farrar, nyansatt leder i Nordic Choice Hotels nye selskap.

1. januar 2016 opprettes det nye selskapet, og dermed starter et nytt kapittel i Nordic Choice Hotels sin historie. Samtidig vil det opprettes et eget serviceselskap som yter tjenester til hotellene.

-Vi har stor tro på Lisa, som kanskje har Nordens bredeste kompetanse innenfor digital distribusjon. Den nye selskapsstrukturen med egne, adskilte selskaper for drift, delte tjenester og digital utvikling gjør at de som leder og jobber i de ulike selskapene kan ha fullt fokus på det de kan aller best. Med et felles moderselskap, Nordic Choice Hotels, jobber vi alle allikevel mot et felles mål: å skape de beste gjesteopplevelsene, avslutter Wisth.

De nye selskapene vil tjene hotellene i Quality Hotel, Clarion Hotel, Clarion Collection og Comfort Hotel, samt de frittstående hotellene i Nordic Hotels & Resorts.

For ytterligere informasjon, kontakt:
Mathilde Vik Magnussen
Tlf.: 456 78 255
E-post: mathilde.vik.magnussen@choice.no

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 184 hoteller og 13 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotel, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion Hotel, samt 10 frittstående hoteller . Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.