Nordic Choice Hotels lanserer initiativ for å hjelpe barn og familier på flukt i Ukraina

Nordic Choice Hotels med mer enn 200 hotell i Norden, går nå sammen om en innsamlingsaksjon til inntekt for UNICEF og deres arbeid med å hjelpe barn og familier på flukt i Ukraina. Gjennom kampanjen «United with Ukraine», får gjestene tilbud om å donere 50 kroner eller mer, som Nordic Choice matcher med 50 kroner. I tillegg kan medlemmer av kundeklubben donere poeng som konverteres til et pengebeløp som går uavkortet til UNICEF.

Nordic Choice Hotels er av den oppfatning at ingen barn og familier skal stå alene og forlatt når verden ikke lenger er til å kjenne igjen. Vår samarbeidspartner, UNICEF, er på plass i Ukraina og bistår familier på flukt ved å tilby akutt helsehjelp, tak over hodet, mat og rent drikkevann.

– Nordic Choice og våre ansatte har lang tradisjon for å bidra når en krise inntreffer, og for oss er det en selvfølge at vi nå setter i gang et initiativ som skal hjelpe barn og familier på flukt fra krigen i Ukraina. Situasjonen som vi nå er vitne til er både skremmende og hjerteskjærende, og derfor ønsker vi å bidra der vi kan i samarbeid med vår partner UNICEF. Vi vet også at våre gjester, spredt over hele Norden, ønsker å engasjere seg, og historisk sett har lignende initiativ fra Nordic Choice og våre hoteller bidratt til innsamling av millioner av kroner, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør, Nordic Choice Hotels.

UNICEF spesialiserer seg på å bistå barn og familier på flukt i krigsrammede områder. I krig er det barn som lider mest og bærer den største byrden. De er ekstra utsatte for sykdom, underernæring og vold. Derfor er det ytterst viktig og nødvendig at hjelp kommer raskt frem.

– Humanitær hjelp handler om å hjelpe de som behøver det mest, uansett hvor de bor eller hvem de er. Målet er å redde og beskytte liv og helse. Som en humanitær organisasjon er vi helt politisk uavhengig og tar aldri en stilling i konflikt, men vi handler basert på oppdrag fra verdenssamfunnet for å bidra som verdens største bistandsorganisasjon for barn, sier Camilla Viken, Generalsekretær i UNICEF Norge.

Utover at Nordic Choice matcher donasjonene, kan gjester donere poeng fra sin Nordic Choice Club konto som deretter blir gjort om til et pengebeløp.

Nordic Choice Hotels har tidligere hatt et samarbeid med UNICEF og samlet inn penger til støtte for barn på flukt fra krig og naturkatastrofer gjennom initiativet som heter “Sweet Dreams Stay” og “50 for Life” til inntekt for ofrene etter tyfonen på Filippinene.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med over 200 hoteller. Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection samt 34 frittstående hoteller. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.