Nordic Choice Hotels kåret til Norges beste hotellkjede

Nordic Choice Hotels kåret til Norges beste hotellkjede

Under Grand Travel Awards torsdag kveld ble Nordic Choice Hotels kåret til Norges beste hotellkjede. Selskapet stakk også av med prisen for beste arbeidsplass for sjette år på rad. I tillegg ble Stordalens independent-hotell, THE THIEF, belønnet med prisene Årets Byhotell og Årets Lansering.

Den prestisjetunge Grand Travel Awards blir arrangert av Travel News hvert år og kårer årets beste leverandører og turistland. Vinnerne stemmes frem av forretnings- og privatreisebyråer. Under årets prisfest stakk Nordic Choice og THE THIEF av med hele 4 priser.

Beste hotellkjede

- Hotellets viktigste kapital er ikke den vi setter i banken. Det er fornøyde kunder. Å bli kåret til Beste hotellkjede, er en bekreftelse på at vi gjør mye riktig og at våre medarbeidere gjør en fantastisk jobb, sier Petter A. Stordalen, eier og styreleder av Nordic Choice Hotels.

Nordic Choice Hotels har ekspandert kraftig de siste årene med blant annet åpningen av Clarion Hotel & Congress i Trondheim, Quality Hotel Expo på Fornebu og Clarion Collection Hotel No 13 i Bergen. Veksten fortsetter i 2014 og selskapet har nå 7 nye hoteller under bygging i Norge, blant dem Clarion Hotel The Edge i Tromsø og Clarion Hotel Energy i Stavanger.

- Vi jobber kontinuerlig for å skape nye spennende hotellprodukter til glede for vår gjester. Denne prisen gir sterk motivasjon for å fortsette dette arbeidet, sier Stordalen.

Beste arbeidsplass

For sjette år på rad kunne Nordic Choice også ta i mot pris for Beste arbeidsplass.

- Denne utmerkelsen er et resultat av det engasjementet våre ansatte viser, både for våre gjester og utenfor hotelltrappa. Det er først og fremst menneskene som skiller gode og dårlige hoteller. Derfor betyr det mye for Nordic Choice å være en attraktiv og engasjerende arbeidsplass, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

To priser til THE THIEF

Designhotellet THE THIEF åpnet i januar 2013 og har på rekordtid etablert seg som Oslos mest prisbelønnede hotell både i norsk og internasjonal sammenheng. THE THIEF ligger i dag som nr. 1 på Tripadvisor i Oslo. Under Grand Travel Award ble hotellet belønnet med ytterligere to priser som Årets Byhotell og Årets Lansering.

- THE THIEF tiltrekker seg et kresent publikum som forventer den aller høyeste standarden. Dette er hotell i eliteserien. Å vinne disse prisene i åpningsåret sier mye om innsatsen som er lagt ned. Jeg er dypt imponert og svært stolt av hele teamet bak, sier Petter A. Stordalen, eier av de frittstående hotellene innen Nordic Hotels & Resorts.

Nordic Choice Hotels er Nordens største hotellkonsern med 170 hoteller og 12 000 medarbeidere i Skandinavia  og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort, Quality Hotels, Quality Resort, Clarion Collection og Clarion, samt 15 unike hotellperler innen Nordic Hotels & Resorts. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.