​Nordic Choice Hotels gir trygge netter til barn utsatt for menneskehandel

​Nordic Choice Hotels gir trygge netter til barn utsatt for menneskehandel

(Oslo 27.04.15) Nordic Choice Hotels har signert en ny avtale med UNICEF hvor selskapet forplikter seg til å øke og intensivere støtten til UNICEFs arbeid mot menneskehandel i Kambodsja. Samarbeidet har fått navnet SWEET DREAMS.

-Vår kjernevirksomhet handler om å gi våre gjester en trygg og god natts søvn, men utenfor hotelltrappa finnes det mange barn som har blitt frarøvet den retten. Det vil vi gjøre noe med, og derfor har vi økt vår øremerkede støtte til UNICEF. Hver natt våre gjester bor på Comfort, Quality eller Clarion eller et av våre frittstående hoteller bidrar de til at barn utsatt for menneskehandel får en trygg natts søvn, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

I 2012 spurte Nordic Choice Hotels sine ansatte hvordan de ville øremerket selskapets støtte til UNICEF. Etter avstemningen ble det bestemt at støtten skulle gå til å hjelpe barn utsatt for menneskehandel, og dette har siden vært en hjertesak for selskapet. Nå trapper Nordic Choice Hotels opp innsatsen ytterligere, og målet er å sikre 100 000 trygge netter hvert år for gatebarn i Kambodsja.

-Vi er fantastisk glade for å ha med Nordic Choice Hotels videre på laget. Både ledelsen og de ansatte er svært dedikerte i sitt engasjement for barns levevilkår, dessuten har de alltid en kreativ tilnærming til hvordan egne ansatte og hotellkjedens kunder kan engasjeres i arbeidet. At de vil støtte UNICEFs kamp mot menneskehandel passer også svært godt til bedriftsprofilen, sier UNICEF Norges generalsekretær Bernt Apeland.

Støtten går til ulike lokale sentre i Kambodsja som gir barn utsatt for menneskehandel en trygg seng å sove i, omsorg og skolegang. Nordic Choice Hotels skal, gjennom UNICEF, bidra til at så mange som mulig av disse barna kommer tilbake til familie eller omsorgspersoner.

I 2015 besøkte fem medarbeidere i Nordic Choice Hotels prosjektene i Siem Reap og Phnom Penh, og skrev blogginnlegg om opplevelsen.

Selger armbånd
Hotellene i Nordic Choice Hotels vil i tiden fremover også selge armbånd til inntekt for ofrene. Armbåndene koster 89 kr og overskuddet går uavkortet til UNICEF.

-Sammen med gjester, medarbeidere og UNICEF skal vi med Sweet Dreams gjøre en forskjell for noen av de 1,2 millioner barn som hvert år utsettes for menneskehandel, avslutter Silseth.

Nordic Choice Hotels er et av Nordens største hotellkonsern med 184 hoteller og 13 000 medarbeidere i Skandinavia og Baltikum. Selskapet markedsfører kjedene Comfort Hotel, Quality Hotel og Clarion Hotel, samt 15 frittstående hoteller. Alle hoteller er miljøsertifisert etter ISO 14001.

Geir M. Økland

Pressekontakt Senior Communications Advisor +47 482 72 656

Trude Laberg

Pressekontakt Communications Advisor +47 907 91 896

Et av Nordens største hotellkonserner

Strawberry er portalen til et bredt utvalg av hotell, møte- og konferansefasiliteter, restauranter og spa, i tillegg til eksklusive partnere og fordeler for våre medlemmer. Med over 240 hoteller over hele Norden, tilbyr vi fire hotellkjeder – Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Clarion Hotel® og Clarion Collection® Hotel – og mer enn 40 frittstående hoteller. Gjennom Strawberry sin app og nettside, får du som gjest og medlem tilgang til et univers av muligheter, med vårt løfte om å fylle livet med morsomme, meningsfylte og spennende opplevelser.

Frederik Stangs gate 22-24
P.O. Box 2454 Solli 0201 Oslo